مشکل ترافیک و حمل و نقل شهری در گذشته مختص کلان شهرها بود اما امروزه دیگر ترافیک در شهرهای کوچک نیز به یک بحران شهری تبدیل شده و دست اندرکاران را به اندیشه واداشته است.
کد خبر: ۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 05 July 2015
شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز چندین سال است که با معضل ترافیک دست و پنجه نرم می کند، معضلی است که ناشی از عرض کم معابر، تمرکز فعالیتهای تجاری در قلب شهر، ضعف سیستم حمل و نقل عمومی، افزایش جمعیت، عدم تمرکز زدایی، تردد خودروهای تک سرنشین در ساعات اوج ترافیک و استقرار بازار شهر در محدوده چهارراه فردوسی و چهاراه فصیحی است.

هرچند معضل ترافیک در خیابانهای منتهی به چهارراه ولیعصر محدود به ایام خاصی نیست اما در روزهای منتهی به تعطیلات این معضل از حالت همیشگی خارج شده و با ازدحام عابران پیاده و خودروها و به تبع آن قفل شدن خیابانها، دیگر جایی برای حرکت باقی نمانده و معضل تقریبا به یک بحران تبدیل می شود.

سطح بسیار محدود پیاده روها و خیابانها به واسطه قدیمی بودن بافت مرکزی شهرکرد و ضعف مدیریت شهری برای بهبود اوضاع ترافیکی از مسائلی است که باعث وخامت اوضاع ترافیکی شهرکرد شده است.

ترافیک با توجه به اینکه شهر بزرگی نداریم بارها و بارها توسط رسانه ها و تعدادی از مسئولان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و هرکدام انتقاداتی به این موضوع وارد کرده اند.

متاسفانه مسائلی بسیاری در حوزه ترافیکی وجود دارد که تنها در صورت کار کارشناسی و عملیات میدانی قابل احصاء می باشد، نکاتی بسیار ریز که گاه در اولین برخورد چندان مهم تلقی نمی شوند ولی در اصل کانونهای ایجاد ترافیک در شهر می باشد.

به نظر هم نمی رسد گره کور ترافیکی شهرکرد با بودجه سالیانه نزدیک به 200 میلیون تومان به این زودیها گشوده شود.

منبع:زردكوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار