امام جمعه موقت اصفهان :
تابناک: امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان به دنبال ترویج تشیع و تسنن لندنی هستند تا با بی‌تفاوتی نسبت به شرایط مسلمانان، بین پیروان این دین اختلاف بیاندازند.
کد خبر: ۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 22 January 2015

به گزارش تابناک حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون اتفاقات اخیر فرانسه و بحث شیعه لندنی و اهل تسنن آمریکائی اظهار داشت: جریانی به نام شیعه در لندن وجود دارد که به سران اهل سنت و برخی از صحابه پیامبر اکرم(ص) توهین و اهانت می‌کنند که به اینها شیعه لندنی می‌گویند. باید بگویم بر خلاف سیاست شیعه واقعی، و اهل بیت(ع)، ریشه این گروه در سیاست‌های انگلیسی تفرقه‌افکن است.

وی افزود: این جریان شیعه لندنی سال‌های زیادی است که در لندن به راه ‌افتاده که با رسانه‌ها و تلویزیون خود به خلیفه‌های اهل تسنن دشنام می‌دهد و اهانت می‌کند که این موضوع سبب می‌شود که احساسات اهل تسنن را علیه شیعه برانگیخته کنند، در اصل این سلفی‌ها، داعش و تکفیری‌ها را تحریک می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یکی از عواملی که تکفیری‌ها را تحریک می‌کند، دشنام و اهانت شیعه‌های لندنی به سران اهل تسنن بوده، تصریح کرد: این تحریک سبب ترور مسلمانان و اهل تشیع در بلاد اسلامی می‌شود و از طرف دیگر اهل تسنن آمریکائی همان تسننی هستند که در کشور آل‌سعود توسط دلارهای آمریکائی پرورش و رشد یافته‌اند و اگر تشیع و تسنن واقعا درست کار کند، به واقع ما اختلافی با یکدیگر نداریم.

وی با بیان اینکه اختلافات میان تشیع و تسنن در عرصه علمی از گذشته بوده و برای امروز نیست، افزود: اما تشیع لندنی که تشیع کذائی هستند، اهل تسنن آمریکائی و وهابی یا بهتر بگوئیم اسلام آمریکائی را ترویج می‌دهند و به دنبال آن هستند اهل تشیع و تسنن علیه یکدیگر قیام کنند و جنگ داخلی بین مسلمانان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه امام خمینی(ره) به درستی اشاره کردند که اسلام آمریکائی همین هدفی است که دشمنان اسلام دنبال می‌کنند که مسلمانان را به جان هم بیاندازند، خاطرنشان کرد: در این حالت است که به جای اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند و با صهیونیست و استکبار جهانی بجنگد، خون یکدیگر را در بلاد اسلامی بریزند و این همان هدفی است که استکبار دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دلیل سرمایه‌گذاری استکبار جهانی بر روی این اختلافات به خاطر رسیدن به اهداف خود است که قدرت مسلمانان تضعیف کند، اظهار داشت: وقتی مسلمانان به جان هم می‌افتند دیگر با استکبار و صهیونیست مبارزه نمی‌کند و همین هدفی است که در سوریه، عراق و کشورهای اسلامی دنبال کردند و حتی اسرائیل به این گروه‌های تکفیری پول و سلاح می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت بین مسلمانان تاکید داشتند، افزود: دلیل این تاکید این بود که شیعه و سنی به جان هم نیافتند و به اهداف مشترک خود که همان حفظ و حراست از دین، قرآن و پیامبر(ص) و مبارزه علیه دشمنان اسلام و استکبار بوده دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همان توهین‌ها و اهانت‌های شیعه‌های لندنی علیه اهل تسنن، سلاح کشیدن علیه اسلام است، تصریح کرد: تاکید رهبری بر وحدت امت اسلامی بوده و مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند تا علیه دشمن بجنگند اما متاسفانه برخی از این مسلمانان که در قالب شیعه لندنی و اهل تسنن آمریکائی هستند، بعضا آگاهانه و برخی به صورت ناآگاه، آب به آسیاب این اختلافات می‌اندازند و جریان سعودی و تکفیری بر این اخلافات دامن می‌زنند و دشمن را به رسیدن به اهداف شوم خود همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رهبر پیرامون راهکار مبارزه با شیعه لندنی و اهل تسنن آمریکائی و وهابی خاطرنشان کرد: ما باید ارتباطات خود را با سران مذاهب و دانشمندان زیاد کنیم و دشمنان مشترک خود را بشناسیم. در این میان ایران می‌تواند نقش موثری داشته باشد و برنامه‌های هفته وحدت تنها به این هفته معطوف نشود.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها باید درباره لزوم وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی تاکید شود و ذهنیت‌های اشتباه را پاک‌سازی کنند و برای مقابله با توطئه‌های بیگانه و تفرقه‌انداز آگاه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار