معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید با سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها زمینه افزایش کیفیت آب شرب مردم را فراهم کرده تا از بروز بیمارهای میکروبی و انگلی در سطح استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 05 July 2015
خدابخش مرادی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری، با بیان این مطلب، بر ضرورت افزایش سطح کیفی آب آشامیدنی در نقاط مختلف جمعیتی شهری، روستایی و عشایری این استان تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر روستاهای زیادی در این استان با مشکلات تامین آب آشامیدنی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات در انجام اقدامات اجرایی شتاب بیشتری داده شود.

وی ادامه داد: سلامت و کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای استان نیز باید به شدت مورد توجه قرار گیرد چراکه افزایش کیفیت آب آشامیدنی روستایی در افزایش شاخص‌های بهداشتی روستائیان موثر بوده و باعث کاهش بیماری‌های مختلف و بهبود روند درمانی افراد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: لازم است در همین راستا با تهیه طرحی جامع، نقاط آسیب‌پذیر این استان در حوزه بهداشت و سلامت و به ویژه بهداشت آب آشامیدنی، شناسایی و در برای رفع آن به سرعت چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر و به ویژه با پایان یافتن ماه مبارک رمضان شاهد ورود انبوه مسافر و گردشگر به استان خواهیم بود و موضوع تامین آب سالم و بهداشتی برای استفاده گردشگران در همه مناطق مورد توجه قرار گرفته و با کیفیت بخشیدن به منابع آبی در سطح استان از ایجاد ناراحتی و گلایه در مسافران جلوگیری کنیم.

مرادی افزود: همچنین بر ضرورت سالم‌سازی چشمه‌های آبی استان و تامین آب شرب مورد نیاز عشایر تاکید کرد و گفت: باید با اجرای این برنامه‌ها و همچنین اجرای شبکه‌های بهداشتی تأمین آب آشامیدنی، زمینه افزایش کیفیت آب و ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در استانمان فراهم کرده و از بروز و شیوع بیمارهای میکروبی و انگلی در سطح استان جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در ادامه این نشست ساماندهی کشتارگاه‌های این استان را خواستار شد و تاکید کرد: کشتارگاه‌های سنتی موجود در این استان باید جای خود را به کشتارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی بدهند تا سطح سلامت در این حوزه ارتقا یابد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کشتارگاه بارده در این استان، اظهار داشت: احداث کشتارگاه‌های سودجان، کوهرنگ و کاج نیز در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار