عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: با توجه به فراگیر شدن معضل آب مخصوصاً در سال جاری تصمیم بر این شد که کشت فضای باز به کشت گلخانه‌ای و صیفی‌کاری تبدیل شود.
کد خبر: ۵۵۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 27 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر علی‌پور در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مجموعه شرکت شهرک‌های کشاورزی قبلاً شرکت مادر تخصصی تولیدات گیاهی بود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 550 مجتمع گلخانه‌ای در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به فراگیر شدن معضل آب مخصوصاً در سال جاری تصمیم بر این شد که کشت فضای باز به کشت گلخانه‌ای و صیفی‌کاری تبدیل شود.
عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه در کشت گلخانه‌ای یا صیفی‌کاری مصرف آب یک‌دهم است اما تولیدات 10 برابر می‌شود، ادامه داد: 2 هزار و 800 هکتار کشت گلخانه‌ای در کشور در حال اجراست و در چهارمحال و بختیاری 50 نقطه با وسعت 2 هزار و 500 هکتار برای این منظور شناسایی شده است.
علی‌پور با تأکید بر اینکه 2 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شهرک‌های کشاورزی در منطقه سبزکوه در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است، عنوان کرد: 9 مجتمع گلخانه‌ای با حدود 300 هکتار مساحت در استان در حال اجرای است که دو مجتمع بلداجی و جونقان مشکلاتی دارند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها راه واگذار هر عرصه‌ای از منابع طبیعی که امکان ایجاد گلخانه در آن وجود داشته باشد شرکت شهرک‌های کشاورزی است.
عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی اضافه کرد: این ظرفیت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که شهرک صنعتی شیلات در آن راه‌اندازی شود و این شرکت آمادگی کمک برای انجام این کار را دارد.
علی‌پور تصریح کرد: در توسعه شهرک‌های کشاورزی درصورتی‌که 30 درصد اعتبار از سوی استان تأمین شود شرکت شهرک‌های کشاورزی آمادگی آن را دارد که 70 درصد مابقی را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه در صورت ایجاد هر گلخانه کاشت صیفی‌جات هشت فرصت شغلی مستقیم و 10 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود، بیان کرد: میزان برداشت محصول در هر هکتار گلخانه 600 تن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار