تابناک: استان اصفهان با وجود اینکه به لحاظ داشتن تعداد معتادان رتبه 19‌ام را در کشور دارد اما در برخی از شاخصه‌ها، خبرهای نگران‌کننده‌ای از اصفهان به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۵۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 30 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بارها در مورد عوارض و سوء مصرف مواد مخدر آمارها و گزارشات فراوانی در کشور ارائه شده است.

اما زمانیکه مواد مخدر صنعتی جای موادمخدر سنتی را در کشور ما گرفت، آمار خودکشی ها، قتل و تجاوز و دیگر جنایات و نزاع های خانوادگی در ایران بالا گرفت.

حال یکی از معضلات در این میان، افزایش نوزادان معتاد در کشور بوده است، که استان اصفهان نیز در این میان حال و روز خوبی ندارد.

استان اصفهان با وجود اینکه به لحاظ داشتن تعداد معتادان رتبه 19 ام را در کشور دارد اما در برخی از شاخصه ها، خبرهای نگران کننده ای از اصفهان به گوش می رسد.

به دلیل روی آوردن معتادان از مواد سنتی به صنعتی در سال های اخیر خطرات تولد نوزادان معتاد نیز رو به فزونی گذاشته است به گونه ای که به گفته سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، آمار نوزادانی که معتاد به دنیا می آیند در اصفهان افزایش داشته است.

وی گرچه آمار دقیقی از این معضل اجتماعی ارائه نکرده است اما روی آوردن معتادان به آمفتامین ها یا همان شیشه را یکی از عوامل این امر می داند.

از سویی طی روزهای اخیر استاندار اصفهان خبر از افزایش زنان معتاد در استان اصفهان داد و گفت: اصفهان در مقایسه با متوسط کشوری زنان معتاد بیشتری را دارد.

این بدان معناست که در صورت ازدواج این بخش از آمار معتادان و یا متاهل بودن آنها، نباید از آمار نوزادان معتاد هم چندان تعجب کنیم. چراکه از یک سو ارتباط مستقیم مادر و جنین سبب تشدید این امر و از سوی دیگر استفاده زنان از مواد مخدر صنعتی در مقایسه با مواد سنتی بیشتر است و همین امر به تولد نوزادان معتاد دامن زده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار