مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ثبت قرارداد GIS در شهرستان اردبیل را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۵۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در جلسه کارگروه بهره‌وری اقتصادی موقوفات و اماکن متبرکه در اردبیل اظهار کرد: طی سال‌های اخیر وضعیت مطلوبی را در افزایش درآمد از موقوفات و اقتصاد تحول‌آفرین در این حوزه شاهد بودیم که به یقین این کار با نتایج مثبتی نیز همراه خواهد بود.

وی گفت: تشکیل این جلسه برای بررسی مصوبات ضروری بوده و امیدواریم اعضای کارگروه برای عملی کردن این مصوبات تلاش خود را بکار گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه اعضا باید با روابط عمومی اداره کل ارتباط و تعامل قوی داشته باشند، یادآور شد: ارتباط با روابط عمومی اداره کل برای ارائه گزارش هفتگی و ماهانه و انعکاس آن ضروری به نظر می‌رسد.

قیامی با اشاره به اینکه ثبت قرارداد GIS در شهرستان اردبیل باید هر چه سریع‌تر صورت گیرد، بیان کرد: ایجاد رابطه استیجاری برای 436 مورد رقبه فاقد رابطه استیجاری، تنظیم‌نامه به ادارات مرتبط با کشاورزان و روستاییانی که از زمین‌های موقوفه استفاده می‌کنند، برای اخذ استعلام بدهی از اوقاف، برای این اداره کل حیاتی است و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

این مسئول تصریح کرد: حضور مسئولان مربوطه اوقاف استان در زمان درو محصول برای ثبت رابطه استیجاری در محل، درخواست لیست از جهاد کشاورزی برای زارعانی که در محدوده روستاهای فاقد رابطه استیجاری موقوفات در نمین از اداره کل جهاد کشاورزی درخواست سند می‌کند باید در اسرع وقت انجام گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه کارگروه بهره‌وری استان باید تمامی اطلاعات GIS موقوفات و بقاع را به معاونت فرهنگی و شهرستان اردبیل تحویل دهد، افزود: این کارگروه نسبت به تنظیم‌نامه برای اخذ مجوز تبدیل به احسن و فروش مغازه‌های حمام وکیل و حمام ملاهادی اقدام لازم را انجام دهد.

قیامی درخصوص رقبات فاقد رابطه استیجاری گفت: از طریق استعلام از مراجع قانونی از قبیل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن لیست متصرفانی که درخواست سند مالکیت در اراضی وقفی قریه ننه‌کران – آرپاتپه – موسی‌کندی کرده‌اند، استعلام و با سامانه کنترل شده و برای ایجاد رابطه استیجاری لیست در اختیار واحد حقوقی ثبتی قرار گیرد.

قیامی همچنین از واگذاری به صورت اجاره ماهیانه برای مغازه‌های تجاری موقوفه حاج محمد علی واقع در محله پیر زرگر خبر داد و افزود: واحد حقوقی اداره کل اخطار لازم برای تحویل تجاری‌های پروژه حاج یوسف فصیحی به سرمایه‌گذار طرح را دنبال و موضوع را پیگیری کند.

در پایان این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از کارکنان در قسمت بهره‌وری و اجارات شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر تقدیر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار