تابناک: رییس دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: 43 هزار دانش آموز تبعه افغانستان در این استان مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 16 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «مهدی سلیمانی» روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیسیون امنیتی اتباع خارجی در فرمانداری ویژه کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد دانش آموز از همان میزان سرانه ای که دانش آموزان ایرانی استفاده می کنند، برخوردارند.

وی از تحصیل 400 دانشجوی تبعه افغانستان در دانشگاه های مختلف استان اصفهان نیز خبر داد و افزود: برخی از این دانشجویان از بورسیه تحصیلی ایران بهره مند هستند.

وی شمار طلاب تبعه افغانستان در حوزه های علمیه این استان را 500 نفر بیان کرد و گفت: بعضی از طلاب در جامعه المصطفی(ص) العالمیه شعبه اصفهان، علوم دینی را فرا می گیرند.

رییس دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اظهار کرد: حدود 43 هزار کارگر تبعه افغانستان دارای کارت کار نیز در مشاغل مختلف استان اصفهان مشغول به کار هستند.

سلیمانی تصریح کرد: اشتغال به کار تبعه خارجی در ایران مستلزم دریافت کارت کار است و این کارت از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستانها برای آنها صادر می شود.

به گفته وی، افزون بر اطلاعات سجلی، محل اشتغال و رسته اشتغال تبعه خارجی نیز بر روی این کارتها درج شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار