مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تلاش داریم تا در سال ۱۳۹۴ میدان امام(ره) را از نظر مرمتی از بحران خارج کنیم، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۴ مشکلات اساسی میدان حل می‌شود.
کد خبر: ۵۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در نشست کمیته راهبری پایگاه جهانی میدان امام‌(ره) اظهار داشت: ما به یک برنامه عملیاتی نیاز داریم تا با بررسی مسائل و مشکلات بی‌شمار میدان بتوانیم راه‌حل‌های مناسبی برای آن‌ها پیدا کنیم.

وی افزود: متاسفانه در میدان امام مشکلاتی وجود دارد، که حداقل از 10 سال پیش باقی مانده، بنابراین تلاش داریم تا در سال 1394 میدان امام(ره) را از نظر مرمتی از بحران خارج کنیم، به گونه‌ای که در سال 1394 مشکلات اساسی میدان حل می‌شود و پس از آن در سال‌های آتی با پایش مناسب سایر مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات میدان امام‌(ره)‌، استحکام‌بخشی بخش‌های مختلف این مجموعه بزرگ تاریخی بوده و جالب اینجا است که استحکام‌بخشی یکی از زوایای پنهان مشکلات میدان امام‌(ره) بوده، که چندان در معرفی دیدعمومی قرار نداشته، ولی بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر حل مشکلات اساسی میدان تصریح کرد: تا پایان 1394 ایوان عالی‌قاپو و تا پایان سال 1395 گنبد مسجد امام از حصار داربست‌ها خارج می‌شود.

اللهیاری گفت: برای مرمت بناهای مذکور در حال حاضر اداره‌کل چندان منتظر ابلاغ اعتبارات نمانده و به صورت خود‌جوش و با هماهنگی سازمان مرکزی و استاندار طرح‌های عمرانی از جمله مرمت گنبد مسجد امام در دست اجرا است‌.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با احیای مجموعه میدان امام، وجه مناسبی را از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهان معرفی کنیم.

به گزارش تسنیم، در این نشست طرح‌های پیشنهادی پایگاه جهانی میدان امام برای سال‌های آتی ارائه و مورد تصویب اعضای کمیته راهبردی قرار گفت‌، که از جمله این طرح‌ها می‌توان به تهیه طرح جامع مدیریت میدان امام، تهیه حریم میدان امام برای ارائه به سازمان یونسکو‌، ایجاد کتابخانه تخصصی‌، آرشیو الکترونیک از اسناد و مدارک مرمت میدان امام‌، ایجاد واحد مستند‌سازی پایگاه جهانی میدان امام اشاره کرد.

همچنین تهیه طرح مرمت و حفاظت پشت‌بام ایوان کاخ عالی‌قاپو‌، مرمت سرویس‌های بهداشتی مسجد امام و رفع رطوبت مسجد‌، طرح مطالعاتی برای ساماندهی سایت واقع در ظلع شرقی مسجد شیخ لطف‌الله‌، طراحی و راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات صنایع‌دستی مجموعه میدان امام و طرح‌های در راستای ساماندهی گردشگری در محور میدان امام از جمله دیگر طرح‌های ارائه شده در این نشست بوده،که به تصویب شورای راهبردی رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :