تابناک: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: عظمت قرآن کریم و آموزه‌های معنوی‌اش، آن قدر عمیق و والا است که می‌تواند عطش جان هر انسان بیدار و آگاهی را در هر قرن و عصری، سیراب سازد.
کد خبر: ۵۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسول محققیان روز گذشته (یک شنبه) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: این نمایشگاه، سنت نیکو و حسنه‌ای است که به پیشنهاد و خواست رییس حوزه علمیه اصفهان آیت الله مظاهری بنا نهاده شد و امسال به دوازدهمین دوره برپایی خود رسیده است.

وی افزود: دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، با حضور استان‌های اصفهان٬ تهران٬ قم و خراسان رضوی، برگزار شده است و مشارکت کنندگان، دستاوردهای خود را در محورهای مختلف قرآن و هنر، قرآن و خانواده، قرآن و عترت، قرآن و حوزه نشر و قرآن و تکنولوژی به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: در نمایشگاه امسال 40 مجموعه در زمینه قرآن و عترت، 50 مجموعه در زمینه قرآن و هنر، 15 مجموعه در زمینه مؤسسات قرآنی، 40 مجموعه در زمینه قرآن و حوزه نشر، 25 مجموعه در زمینه قرآن و تکنولوژی شامل نرم افزارهای قرآنی و 15 مجموعه در زمینه قرآن و خانواده دستاوردهای خود را در 10 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی عرضه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: عظمت قرآن کریم و آموزه‌های معنوی‌اش، آن قدر عمیق و والا است که می‌تواند عطش جان هر انسان بیدار و آگاهی را در هر قرن و عصری، سیراب سازد. صیادان این اقیانوس معرفت، به خوبی می‌دانند که دنیا و تمام اسباب و وسایلش، تنها فرصتی برای بهره گیری از جان کلام الهی است تا اشرف مخلوقات در مسیر هدایت و سعادت، با پرتوی از این نور، به آسمان بی انتهای کرامت سوق یابد.

محققیان تصریح کرد: قرآن کریم، این نسخه شفابخش الهی که قدر و منزلت انسان را در حد کمال برای او ترسیم کرده و تمامی راه‌های شقاوت و سعادت را بر انسان نشان داده است، صد البته در هر عصر و زمانی، باید مورد واکاوی قرار گیرد و انسان را در مسیر نیکی‌های از ازل وعده داده شده، قرار دهد.

وی اضافه کرد: انسانی که جانی آگاه و میلی به کمال دارد، با هر زبان و ملیت و جغرافیا و فرهنگی که داشته باشد در نهایت به سمت خوبی‌ها گرایش دارد و از میان خیر و شر، سفیدی و سیاهی، پاکی و پلیدی، نخستین راه را انتخاب می‌کند. آموزه اصلی قرآن کریم نیز همین اصل کلی پیروزی حق بر باطل است که تمام هستی بر آن استوار است و بر پایه آن پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان اظهار کرد: در دنیای امروز نیز که گویی تشخیص خوبی از بدی و حق از باطل، سخت و پیچیده شده است، قرآن کریم حبل المتین خود را پیش پای انسان قرار می‌دهد تا با شعاع همیشه زنده و پرفروغ این کتاب مقدس، بتواند راه را از بیراهه تشخیص دهد و در دام انحرافات و بدعت‌ها گرفتار نشود.

محققیان ادامه داد: در شتاب زندگی‌های عصر حاضر نیز که تعدد گفتمان‌ها و برداشت‌ها پیش آمد کرده و انسان پرمشغله و پردغدغه، خود را در تنگنای شرایط اسیر یافته است، شاید حضور در فضاهای قرآنی تلنگری بس عمیق برای کسانی باشد که تشنه و مشتاق این آموزه‌ها هستند، اما نسخه عملی آن را برای عصر حاضر و جامعه امروز در دست ندارند. دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که امسال نیز به همت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، برگزار شده است، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی سال تلاش دارد پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌هایی از این دست باشد.

وی خاطر نشان کرد: ماحصل تلاش چندین ماهه ستاد این نمایشگاه، ممیزی 150مشارکت کننده از میان حجم انبوه متقاضیان بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :