تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 600 هزار تن محصول معدنی به ظرفیت تولیدات این بخش در استان افزوده می شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 21 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی تاکید کرد: این میزان محصول معدنی با فعال شدن 5 معدن جدید در چهارمحال و بختیاری و با اشتغال مستقیم 50 نفر فراهم خواهد شد.
وی افزود: راه اندازی این تعداد معدن جدید در چهارمحال و بختیاری به 42 میلیارد ریال تسهیلات بانکی شامل 30 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 12 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز دارد.
امامی تصریح کرد:بازسازی و نوسازی 22 دستگاه ماشین آلات معدنی چهارمحال و بختیاری به 145 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال اجرای 9 طرح عمرانی در بخش معادن استان به ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد شده است.
وی گفت: این طرح ها شامل ایجاد زیرساخت های مجتمع های معدنی شماره دو شهرکرد و باباحیدر، اکتشاف مقدماتی خاک های صنعتی استراتژیک، اکتشاف ژئوشیمیایی گنبدهای نمکی با هدف شناسایی کانی های با ارزش، اکتشاف نیمه تفضیلی و امکان سنجی کربردی فلدسپات های استان در تولید انواع کاشی و سرامیک است.
به گفته وی، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، اکتشاف سلستین، اکتشاف ژئوشیمیایی بیتومین های استان به منظور شناسایی فلزات کمیاب و عناصر نادر و همچنین اکتشاف نیمه تفضیلی سنگ های تزئینی ازجلمه طرحهای معدنی پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.
امامی تاکید کرد: اجرای طرح های عمرانی پیشنهادی بخش معادن چهارمحال و بختیاری به 32 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.
هم اکنون 186 معدن برابر 3.38 درصد معادن کشور در چهارمحال و بختیاری فعال است.
معادن چهارمحال و بختیاری شامل 42 معدن سنگ تزئینی و نما، 134 معدن سنگ لاشه ساختمانی، 4 معدن سنگ گچ، 4 باب معدن سیلیس، یک معدن آرژیلیت و بوکسیت و یک معدن تولید مواد اولیه سیمان است.
میزان سرمایه گذاری واقعی معادن چهارمحال و بختیاری حدود یکهزار و 900 میلیارد ریال است و سالانه 5 میلیون و 500 هزار تن برابر 1.1 درصد در معادن استان تولید می شود.
تعداد یکهزار و 850 نفر در معادن چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند و هم اینک چهار هزار و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار