عضو شورای شهر اصفهان:
تابناک: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری محور توسعه این استان اعلام شده است، گفت: در زمینه تقویت صنعت گردشگری فقط شعار داده و اقدام اساسی در این راستا انجام نداده ایم.
کد خبر: ۵۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 28 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کریم داوودی در نشست فعالان اقتصادی، شورای شهر و شهردار در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: اصفهان در زمینه اقامتگاههای گردشگری و هتل در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نیازمند امکانات مناسب اقامتی، حمل و نقل و آموزش در زمینه استقبال از گردشگر می باشد، گفت: در حالی داعیه برخورداری از ظرفیت های گردشگری در اصفهان داریم که این شهر از داشتن امکانات مناسب برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی بی بهره است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی گردشگری در اصفهان می باشد، تصریح کرد: 90 درصد امور این اداره کل به حفظ و احیای آثار تاریخی و کمتر از 10 درصد به گردشگری متمرکز است .

وی تصریح کرد: در اصفهان هنوز نتوانسته ایم با همکاری سایر دستگاههای مرتبط اقدام مشترک در زمینه گردشگری انجام دهیم.

داوودی برگزاری اولین نشست شورای شهر، شهرداری و فعالان اقتصادی اصفهان را به فال نیک گرفت و گفت: ما نباید در برنامه هایمان کارهای بزرگ که از توان ما خارج است را طراحی کنیم بلکه باید اقداماتی را هدفگذاری کنیم که بتوانیم آنها را عملیاتی و به سرانجام برسانیم.

وی پیشنهاد داد: شورای شهر و اتاق بازرگانی اصفهان احداث 10 هتل مناسب، نمایشگاه بین المللی و توسعه فرودگاه بین المللی این شهر را در برنامه های خود قرار داده و هدفگذاری کند.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان نیز با استقبال از انتخاب جمالی نژاد به عنوان شهردار اصفهان گفت: افق همکاری اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان با حضور جمالی نژاد روشن است.

زهرا اخوان نسب با بیان اینکه برای پاسخگویی به مطالبات مردم ، دستگاهها نمی توانند جزیره ای عمل کنند، اظهار کرد: در راستای هم افزایی، در همه مراکز تصمیم گیری استان اتفاقات خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری برای تقویت اقتصاد استان در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: شهری که امکانات اولیه و لازم را برای پذیرایی از گردشگران ندارد نمی تواند در این زمینه مدعی باشد.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان اظهارکرد: ما فقط شعار می دهیم که اصفهان ظرفیت و امکانات گردشگری را دارد اما در حقیقت از داشتن کوچکترین امکانات گردشگری برخوردار نیست.

سخنگوی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه همکاری بخش خصوصی و دولتی عامل توسعه است، گفت: هم افزایی این دوبخش توسعه شهری بویژه در بخش گردشگری را رقم می زند.

ندا واشیانی پور با بیان اینکه امکانات اصفهان برای پذیرش گردشگر محدود است، گفت: اگر قراراست در زمینه صنعت گردشگری فعالیت کنیم باید برای رسیدن به هدف در زمان معین، برنامه ریزی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به کمبود امکانات اقامتی، آلودگی هوا، نبود امکانات و موسسات حمل و نقل هوایی مناسب در اصفهان گفت: گردشگران خارجی بسیار هوشمند هستند و پس از مطالعه و بررسی همه امکانات و شرایط مقصد، اقدام به سفر می کنند.

مصطفی رناسی افزود: بنابراین باتوجه به کمبود امکانات در کلانشهر اصفهان، گردشگران خارجی به رغم علاقه مندی به اصفهان ، سفر به این شهر را در اولویت برنامه های خود قرار نمی دهند.

یکی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه انتخاب شهردار جدید آرامش را به اصفهان بازگرداند، گفت: مطمئن هستیم صنعت گردشگری اصفهان روند مثبت خود را با کمک شورای شهر ، شهردار و اتاق بازرگانی اصفهان طی خواهد کرد.

مسعود گلشیرازی با اشاره به اینکه جمالی نژاد شهردار اصفهان پیش از این به عنوان عضو اصلی کمیته گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان فعالیت داشته است، گفت: شناخت ایشان از کمبودها و مشکلات حوزه گردشگری می تواند راهگشای این صنعت در اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای ایجاد زیرساخت های توسعه گردشگری و برند شهری اصفهان باید به سرانجام برسد، گفت: برای دلگرم نمودن مردم به نظام باید مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم و صنعت گردشگری می تواند بخشی از مشکلات اشتغال جوانان را برطرف کند.

امیر کشانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست با اذعان به اینکه در اصفهان به کوچکترین امکانات گردشگری توجه نشده است، گفت: جامعه نگاه خوبی به فعالان بخش اقتصادی ندارد و به همین دلیل سرمایه گذاران در بخش گردشگری نیز مورد حمایت قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و فرهنگی باید نسبت به تغییر این نگرش در جامعه، تلاش کنند ، گفت: همه مسئولان تصمیم گرفته اند که اصفهان به عنوان شهر گردشگری مطرح و از این طریق اقتصاد استان و کشور بهره مند شود لذا باید از فرصت بوجود آمده برای تقویت صنعت گردشگری اصفهان تلاش کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار