تابناک: این بازار سالهاست در این زمینه فعالیت غیرقانونی دارد و به رغم پیگیری رسانه ها هنوز اقدام عاجل و موثری از سوی مسئولان برای جمع آوری آن صورت نگرفته است.
کد خبر: ۵۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 27 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حفظ حریم حیوانات به خصوص حیوانات و پرندگان نادر در کشور ما یکی از معضلاتی است که حل و رفع آن نیز فراسازمانی شده است و برای نجات این بخش از محیط زیست باید مساعدت و کمک مردم و سازمان های مردم نهاد را نیز جذب کرد.

راه اندازی باغ های پرندگان در کشور ما که بیشتر از سوی شهرداری ها صورت می گیرد همواره موافقان و مخالفان خاص خود را داشته است.

مخالفان، توسعه مکان های مصنوعی برای نگهداری پرندگان و حیوانات را دلیل ابراز انتقاد خود نسبت به این موضوع و موافقان نیز ارائه آموزش به دانش آموزان و آشنایی مردم با حیات وحش را علت توسعه باغ های پرندگان و حیات وحش می دانند.

در این میان، باغ های قانونی و غیرقانونی نیز به یکی دیگر از دغدغه های دوستداران محیط زیست بدل شده است.

تاکنون باغ های پرندگان و حیوانات به صورت قانونی و زیر نظر شهرداری ها فعالیت می کردند اما اخیرا با کشف باغی در خمینی شهر اصفهان، مشخص شد که باب تازه ای با عنوان باغ های غیرقانونی پرندگان و حیوانات نیز رواج یافته است.

این باغ بدون دریافت مجوز از سوی محیط زیست و به صورت شخصی فعالیت میکرده و گونه های نادری از پرندگان وحیوانات وحشی را نیز به صورت قاچاق و بدون هیچ گونه مجوز قانونی از سازمان محیط زیست از بازارهای آزاد خریداری و نگهداری می کرده است.

صاحبان این مکان با نگهداری از حیوانات و پرندگانی همچون پلیکان خاکستری ، درنای طناز ، آنقوت ، قوی فریادکش ، یک غاز پیشانی سفید ،جغد ،عقاب صحرایی ، سارگپه ، فلامینگو ، مرغ شاخدار ، یک کمرکولی ، غاز هندی ، بره آهو ، میمون ، یک گرگ، از سوی مراجع قانونی و قضایی کشف و مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

ناگفته پیداست که این دسته از حیوانات از بازار غیرقانونی فروش حیوانات و پرندگان که عمدتا نیز در فریدون کنار واقع شده، خریداری شده است.

این بازار سالهاست در این زمینه فعالیت غیرقانونی دارد و به رغم پیگیری رسانه ها هنوز اقدام عاجل و موثری از سوی مسئولان برای جمع آوری آن صورت نگرفته است و همین امر سبب شده تا مالکان باغ های خصوصی به راحتی و با در اختیار داشتن مکانی هرچند نامناسب برای نگهداری این حیوانات اقدام به خرید آنها و راه اندازی باغ های وحش خصوصی در کشور نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار