رجالی خبرداد:
تابناک: رییس کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تدوین سند راهبردی برند اصفهان در مرحله نهایی قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 16 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمدرضا رجالی افزود : برند اصفهان از سوی شورای سیاستگذاری و با هدف تقویت نام و نشان تجاری و کالای ساخته شده این خطه در دست تدوین است.

رجالی افزود: برند شهر اصفهان منحصر به یک شاخصه این شهر نیست، بلکه هویتی معنا گرفته از روح این شهر و مردمان آن است ،بنابراین مطالعه برند شهر اصفهان نه تنها صنایع دستی و میراث فرهنگی را با خود همراه ساخته بلکه از سایر نتایج تحقیقات به عمل آمده در این حوزه نیز بهره می برد .

وی همچنین درباره نحوه ارائه مدلی برای برند شهر اصفهان افزود: در حقیقت باید یک مدل را کشف کنیم که از درون جسم و جان این شهر و مردم آن برآمده باشد زیرا برند های ساختگی عمر کوتاهی دارند.

وی با اشاره به اقدامات موثر در زمینه ایجاد برند اصفهان گفت:برند اصفهان هویتی ساختنی نیست بلکه هویتی کشف کردنی است.

رجالی تاکید کرد: به جرات می توانم بگویم ایران می تواند در بین 100 برند برتر دنیا قرار داشته باشد اما تاکنون هیچگاه از برند ایران به عنوان یک سند تبلیغاتی استفاده نکرده ایم.

وی از جمله دلایل این امر را نبود خوباوری لازم دانست و گفت: خودباوری عامل اصلی رشد و توسعه است حتی در موضوع برند.

وی در مورد اینکه برند تجاری ایران در بین 100 برند برتر دنیا قرار دارد یا خیر گفت: برند تجاری هویتی تاثیر گرفته از برند یک کشور است و برای شفاف تر شدن موضوع یک شرکت ژاپنی را در نظر بگیرید که شعبه ای هم در کشور چین داشته باشد، هنگام خرید یک محصول این شرکت شما محصول ساخته شده در کدام کشور را انتخاب می کنید ژاپن یا چین؟

رییس کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان افزود: مطمئن هستم که پاسخ شما کشوری است که در ذهن شما برند شده با وجود اینکه تکنولوژی ساخت هر دو یکسان است، در حقیقت اینجا شما کالای آن شرکت را نمی خرید بلکه دارید برند کشوری را خریداری می کنید که در ذهن شما برند خود را ایجاد کرده، حال در کشور ما باید روی این موضوع وفاق ملی اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برند تجاری با نوعی وحدت ملی باید اقدامی شود که در خارج از کشور محصول ایرانی، یا برند تجاری ایرانی را خریداری کنند که این موضوع برگرفته شده از هویت برند ایرانی است که ما آن را داریم ولی از آن استفاده نمی کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :