نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: بالاخره بعد از پیگیری‌های انجام شده با واگذاری سه سینمای ساحل، فلسطین و خانواده از سوی بنیاد شهید اصفهان به حوزه هنری یکی از آرزوهای دیرینه ما محقق شد.
کد خبر: ۵۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 26 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خبر رسیدن آب بعد از 10 سال به تالاب گاوخونی را شاید بتوان مهمترین خبر هفته در اصفهان دانست.

گاوخونی بعد از 10 سال خشک شدن قرار بود تا دیروز پر آب شود که گویی هنوز این امر محقق نشده و تا شش روز دیگر آب به این تالاب بین المللی خواهد رسید.

انتخاب جایگزین سقائیان نژاد در شهردار اصفهان را نیز می توان از خبرهای مهم و تاثیرگذار هفته دانست.

جمالی نژاد که آن را جوانترین شهردار اصفهان هم نامیده اند، از سوی شورای شهر برای این سمت انتخاب شد تا کار خود را در شهرداری اصفهان بعد از پست مشاوره با عنوان "شهردار" ادامه دهد.

اختلاس 42 میلیارد و 300 میلیون ریالی هم از آن دست خبرهایی بود که پیش تر از سوی محافل غیررسمی و شبکه های اجتماعی مطرح شده بود اما این هفته به صورت رسمی از سوی رئیس دادگستری استان اصفهان تایید شد.

این اختلاس که در یکی از شعب پست بانک اصفهان و از سوی دو کارمند بانک صورت گرفته است در مرحله پیگیری است و متهمان پرونده هم دستگیر شده اند.

رئیس دادگستری استان همچنین خبر از یک فرار مالیاتی 300 میلیون تومانی در اصفهان نیز داده است که این جریان نیز از سوی یک شرکت و حسابداران و نیز همکاری چند نفر از کارمندان اداره مالیاتی صورت گرفته است.

حدود 10 روز پیش وقتی استاندار اصفهان گفت که مصلی اصفهان تا روز عید فطر برای برگزاری نماز عید آماده می شود تمام رسانه های اصفهان با هیجان فراوانی از این خبر استقبال کردند. چراکه این پروژه جزو پروژه های 20 ساله شهر به شمار می رود که در دست انداز اعتبارات قطره چکانی نتوانسته به مرحله بهره برداری برسد.

هنوز عرق رسیدن این خبر خشک نشده بود که مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان در خبری اعلام کرد مصلی اصفهان به احتمال زیاد تا روز عید فطر برای برگزاری نماز آماده نخواهد شد.

همچنین در این هفته خبرهایی در مورد زاینده رود و تصمیم گیری ها برای جریان دائمی آن نیز مطرح شد، زرگرپور ،استاندار اصفهان در این رابطه به رسانه ها خبر داد: طرح جامع ساماندهی رودخانه زاینده‌ رود به‌ منظور جریان مطلوب آب با هر میزان حجم ورودی تا یک ماه آینده جمع‌ بندی و ارائه می ‌شود.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس نیز، با اشاره به تاخیر 16 ماهه دولت در معرفی فرماندار برای شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: متاسفانه بعد از استعفای فرماندار قبلی و عدم معرفی فرماندار جدید، فرمانداری شهرستان فریدونشهر با حکم سرپرستی اداره می‌شود که همین موضوع مشکلات زیادی را برای شهرستان در حوزه مدیریتی به همراه داشته است.

اسفنانی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی و بی‌تدبیر خواندن دولت در این موضوع افزود: طبق قانون جامع خدمات کشوری، حکم سرپرستی بیش از 4 ماه اعتبار ندارد و باید طی این زمان، فرد مسئول با حکم مسئولیت معرفی شود که در شهرستان فریدونشهر بعد از گذشت 16 ماه از تعیین سرپرست برای فرمانداری، هنوز فرماندار معرفی نشده است.

سید مهدی سیدین‌نیا، رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز از تحقق یکی از آرزوهای دیرینه حوزه هنری در این هفته خبر داد و گفت: بالاخره بعد از پیگیری‌های انجام شده با واگذاری سه سینمای ساحل، فلسطین و خانواده از سوی بنیاد شهید اصفهان به حوزه هنری یکی از آرزوهای دیرینه ما محقق شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار