معاون شركت شهرک‌های صنعتی قزوين خبر داد
معاون صنايع كوچک شركت شهرک‌های صنعتی استان قزوين با اشاره به فعالیت 35 واحد صنعتی فعال در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور و کشمش در استان گفت: انگور یکی از اولویت‌ها و ظرفیت‌های مهم استان است.
کد خبر: ۵۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 26 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین ، رضا صفاری در حاشیه پنجمین جلسه شورای راهبری خوشه فرآوری محصولات انگور تاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بررسی راهکارهای مقابله با کمبود کشمش در سال جاری، راهکارهای بهبود کیفیت کشت انگور، راهکارهای توسعه بازار انگور تازه‌خوری و رفع موانع تأمین کشمش فله از باغداران مهم‌ترین موضوعات بود که بحث و تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به عضویت 55 واحد صنعتی در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور و کشمش در استان قزوین گفت: در حال حاضر 35 واحد تولیدی از تمام اعضا خوشه انگور در استان فعال بوده که نقش بسزایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان داشته و براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت‌دار انتخاب و عملیات توسعه آن هم آغاز شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: پنجمین جلسه شورای راهبری با حضور مسؤولان استانی و اعضای خوشه فرآوری محصولات انگور به منظور بررسی عملکرد خوشه در سال جاری برگزار شد.

صفاری یادآور شد: از اقدامات شاخص خوشه انگور طی سال 96 می‌توان به مواردی از قبیل حضور در نمایشگاه food world روسیه، نمایشگاه آنوگای آلمان، حضور در نمایشگاه بین‌المللی بغداد، انجام طرح مطالعاتی توسعه خرده فروشی کشمش، تألیف دایره‌المعارف انگور و کشمش، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد برای باغداران و واحدهای تولیدی و پیاده‌سازی استاندارهای کیفی و تخصصی صنایع غذایی در واحدهای عضو خوشه و غیره اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار