رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين:
رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين گفت: با لحاظ مؤلفه‌هایی سازمان قضایی نيروهای مسلح فعالیت جدی خود را از اوایل دهه 70 آغاز کرد که حاصل تلاش و همت آن‌ها کاهش 30 درصدی آمار جرائم نیروهای مسلح علی‌رغم افزایش نسبی جرم و جنایت در سایر بخش‌های کشور است.
کد خبر: ۵۱۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 24 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مراسم توديع و معارفه روسای سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين با حضور رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح، نیروهای مسلح و مسئولان استانی در سالن جلسات مجتمع انتظامی شهيد آقايی ستاد انتظامی قزوين برگزار شد.

محمد دارابیان رئیس جدید سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين در این مراسم اظهار کرد: با تثبیت انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی(ره) برای دفاع از کیان ایران اسلامی دستور تشکیل نیروی بازدارنده‌ای به نام بسیج 20 میلیونی داده شد.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص نیروهای مسلح مواردی مورد تأکید قرار می‌گیرد و در موادی دیگر نیز بر پیشگیری از وقوع جرم به عنوان حفظ و صیانت از نیروی انسانی تأکید می‌شود.

دارابیان بررسی جرائم نیروهای مسلح را بر طبق قانون اساسی بر عهده محاکم قضایی و نظامی دانست و گفت: در کنار هم قرار گرفتن این مواد قانونی می‌توان به این نتیجه رسید که سازمان قضایی متولی پیشگیری از جرائم جهت حفظ و صیانت از جایگاه نیروهای مسلح وظایف سنگینی را بر عهده دارد.

این مسئول تصریح کرد: با لحاظ مؤلفه‌هایی سازمان قضایی نیروهای مسلح ازاوایل دهه 70 فعالیت جدی خود را آغاز کرد که حاصل تلاش و همت آن‌ها کاهش 30 درصدی آمار جرائم نیروهای مسلح علی‌رغم افزایش نسبی جرم و جنایت در سایر بخش‌های کشور است.

رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين اضافه کرد: در حال حاضر در کشور 15 میلیون پرونده تشکیل‌شده است که باید برای کاهش میزان پرونده‌ها در کشور تلاش کرد.

وی ادامه داد: در آذر 96 مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم را در استان به‌طور ویژه برگزار خواهیم کرد و از مناظر مختلف از جمله ایراد ضرب‌وجرح که از مصادیق جرائم علیه تمامیت جسمانی افراد به شمار می‌رود، مورد توجه قرار خواهیم داد.
 
دارابیان یادآور شد: در بحث برخورد با اراذل‌واوباش علی‌رغم اینکه در 5 سال گذشته به آن توجه ویژه‌ای شده است اما با توجه به تأکیدات رهبری انقلاب و اظهار نگرانی ایشان در این خصوص در سال 96 نیز این مبحث مورد توجه قرار گرفت.

وی تأکید کرد: در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال نیازمند اهتمام جدی مسئولان و ورود کارشناسی شده در این حوزه هستیم تا هم به رفع تکلیف خود پرداخته و هم دغدغه مقام معظم رهبری را در این خصوص رفع کنیم.

رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح استان قزوين در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه تعلل در انجام‌وظیفه هر کدام از مسئولان موجب پشیمانی در پیشگاه حضرت حق و امام عصر(ع) خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات ۶ ساله ضرغامی مسئول سابق سازمان قضایی استان قزوین تقدیر و حکم مسئولیت جدید این سازمان به محمد دارابیان تحویل داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار