تابناک: نام‌گذاري يك روز به نام سلامتي در تمامي مساجد شهر نقش مهمي را در آگاه سازي مردم نسبت به بيماري‌هاي مختلف و راه‌هاي مقابله با آنها ايفا مي‌كند.
کد خبر: ۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 22 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، فضل‌الله كفيل فرماندار اصفهان و رييس كارگروه سلامت و امنيت غذايي امروز در اين نشست با تاكيد بر توجه ويژه به امنيت غذايي از مزرعه تا سفره در تهيه تمام موادغذايي خام و پخته، افزود: بر اين اساس گوشت سفيد مرغ بايد از مرحله مزرعه تا مراحل كشتارگاه و بسته بندي و قطعه بندي بازرسي شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از عرضه آن در بازار خودداري شود.
وي بيان داشت: البته اين مسئله بايد در مورد تمام محصولات غذايي كه به نوعي با سلامت مردم در ارتباط هستند نيز به صورت جدي اجرايي شود.
فرماندار با تاكيد بر توجه ويژه بازرسان بهداشت محيط به اين مسائل، گفت: اداره دامپزشكي موظف است تا با بررسي مراحل بهداشتي در كشتارگاه‌ها و مزارع پرورش گوشت تمام استانداردها لازم را بررسي و با تهيه چك ليست‌هاي ويژه تنها به محصولات سالم اجازه عرضه به بازار داده شود.
وي با بيان اينكه هم اكنون در بسياري از مراكز كوچك قطعه بندي به صورت جزئي انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نگراني‌هاي فراواني در اين زمينه وجود دارد كه در تلاش هستيم تا با بازديد كارشناسان از اين مراكز آنها را بررسي كرده و در زمينه كاري آنان به ويژه اصول بهداشتي اين مراكز برنامه‌ريزي جدي انجام دهيم.
كفيل با تاكيد بر ادامه فعاليت‌هاي تمام ارگان‌ها در حوزه سلامت، اظهارداشت: مسوولان به صورت جدي وارد بخش سلامت شده و با متخلفان بخش سلامت به صورت جدي برخورد كنند، چرا كه تعداد بسيار زيادي از خانواده‌ها هنوز هم در بخش سلامت آسيب‌پذير هستند و بسياري از آنان ممكن است در اين مسئله به زير خط فقر سقوط كنند كه اين مسئله تبعات فراواني را براي جامعه به دنبال خواهد داشت.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي بسيار خوبي كه براي كنترل بيماري سالك در استان انجام گرفته است، بيان داشت: اميدواريم بتوانيم اين كار را تا پايان سال با همين قوت ادامه دهيم و با كاهش بار اين بيماري در نواحي مستعد استان روبرو شويم.
فرمانداراصفهان نظارت‌هاي ويژه بازرسان بهداشت محيط استان در ماه مبارك رمضان را ارزشمند عنوان كرد و ادامه داد: اميدوارم اين كميته در ماه رمضان با وجود گرماي طاقت فرساي هوا همچنان با قوت بيشتر و فعالتر از قبل به كار خود ادامه داده و بدون ملاحظه با متخلفان در امر بهداشت برخورد كند.
وي با اشاره به اختصاص يك روز به نام سلامت در مساجد سراسر شهر، آن را فعاليتي ارزشمند دانست و تصريح كرد: در اين روز بايد تمام تابلوها و حتي كاركنان مساجد به موضوع سلامتي ويژه كه براي آن هفته در نظر گرفته شده بپردازند و حتي سخنراني روحاني مساجد نيز در اين حول و حوش باشد.
كفيل با اظهار خرسندي از برگزاري جلسات منظم در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر براي كنترل دخانيات و اعتياد، اظهارداشت: در اين شورا راه‌هاي مقابله، درمان و پيشگيري از اعتياد به صورت جدي مورد بررسي قرار مي‌گيرد علاوه بر اينكه تلاش ما براي پيشگيري از اعتياد و مصرف دخانيات مقدم بر ديگر فعاليت‌هاي گروه است.
وي با بيان اينكه جلوگيري از مصرف دخانيات و گرايش جوانان به سمت مصرف اين مواد نخستين راه مقابله با مصرف مواد دخاني است، خاطرنشان كرد: دستور كار دولت يازدهم در خصوص مبارزه با مواد مخدر و دخانيات عمومي كردن آن است، بنابراين با آگاه سازي مردم و عمومي كردن مبارزه با مواد مخدر در كاهش آمار استفاده از دخانيات در كشور و حتي استان خود موثر خواهيم بود.
فرماندار ادامه داد: منظور از عمومي كردن اين است كه تمام مردم شهر، مصرف دخانيات را نوعي آسيب اجتماعي و ناهنجاري بدانند و براي جلوگيري از گسترش و همه‌گير شدن آن تلاش كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار