مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان:
تابناک: مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان گفت: درحال حاضر مصلی این شهر از شرایط لازم برای برگزاری نماز عید فطر برخوردار نیست.
کد خبر: ۵۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین هاشمی تصریح کرد: مصلی اصفهان برای اقامه نماز عید فطر دارای کمبودها و نواقص است و در چنین شرایطی نمی توان نماز عید فطر را در این مکان برگزار کرد.

وی اظهارکرد: چنانچه کمبودها و نواقص تا 2 روز قبل از عید فطر برطرف شود، می توان نماز عید فطر را در مصلی اصفهان برگزار کرد.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر برپایی نماز عید فطر در مصلی این شهر، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده از سوی ستاد نماز جمعه اصفهان، برگزاری نماز عید فطر یا نماز جمعه با شرایط فعلی، در این مکان امکانپذیر نیست مگر آنکه در زمان باقی مانده نواقص موجود برطرف شود.

حجت الاسلام هاشمی با تقدیر از حمایت ها و تلاش های استاندار اصفهان برای تکمیل مصلی این شهر، گفت: عملیات تکمیلی مصلی اصفهان در ماههای اخیر شدت یافته و تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی کمبود سرویس های بهداشتی، مناسب نبودن کف مصلی برای اقامه نماز، عدم دسترسی به خیابان اصلی و میها نبودن سیستم صوتی و پارکینگ را از جمله نواقص مصلی اصفهان برای برگزاری نماز عید فطر اعلام کرد.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه عملیات ساخت مصلی اصفهان از 20 سال قبل آغاز شده است، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که نمازگزاران در اولین حضور خود در این مکان با محدودیت امکانات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه متولیان اجرای طرح ساخت مصلی اصفهان در گذشته انرژی و توان خود را صرف پروژه های جانبی این مصلی کردند، افزود: اشتباه بزرگ آنها این بود که تکمیل محل نمازخانه و تاسیسات مورد نیاز آن را در اولویت برنامه های خود قرار ندادند و چنانچه این اشتباه رخ نداده بود، هم اکنون نماز جمعه، نماز عید فطر و قربان یا سایر آیین های مذهبی در شهر اصفهان در این مکان برگزار می شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه هرگونه تصمیم گیری برای اجرای نماز جمعه یا عید فطر در اصفهان باید از سوی ستاد نماز جمعه این شهر انجام شود، افزود: هرگونه اظهارنظر درباره محل برگزاری نماز عید فطر که خارج از ستاد نماز جمعه اصفهان انجام می شود، فاقد اعتبار است و محل برگزاری نماز عید فطر 2 روز قبل از سوی ستاد نماز جمعه اصفهان اعلام خواهد شد.

در روزهای گذشته برخی رسانه ها از برگزاری نماز عید فطر امسال در مصلی اصفهان خبر داده بودند.

عملیات اجرایی پروژه ساخت مصلای بزرگ کلان شهر اصفهان از سال 1374 آغاز شده است.

این مصلا که با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در حال احداث است هنوز تکمیل نشده و آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همچنان در میدان امام اصفهان برپا می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :