رئیس شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پس از انتخاب مهدی جمالی نژاد به عنوان شهردار اصفهان گفت: باید اعتماد مردم را به سمت شهرداری که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کند ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، رضا امینی ظهر امروز در نود و یکمین جلسه علنی و فوق‌العاده شورای شهر با موضوع انتخاب شهردار اصفهان اظهار داشت: شهید چمران نقش بسیار موثری در پیروزی‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی داشت و الگوی معنوی بسیار موفقی برای نسل جوان به شمار می‌شود.

وی با اشاره به زحمات 12 ساله و ماندگار مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار سابق اصفهان افزود: وی با تمام وجود به اصفهان خدمت کرد و خدمات ایشان در شهر ماندگار می‌ماند، وی خدمت به مردم را با هیچ امتیازی معاوضه نکرد و نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای شهر اصفهان از دیدگاه‌ها و سلایق متفاوتی برخوردار است، تصریح کرد: آینده اصفهان نیاز به آرامش، همدلی، وحدت و تلاش برای خدمت به مردم دارد، امیدوار هستم انتخاب امروز به نفع افراد خاصی نباشد، شهردار متعلق به همه شهر و شورا است.

وی خاطرنشان کرد: باید اعتماد مردم را به سمت حاکمیت شهر و شهرداری که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کند ایجاد کنیم و شاهد اعتماد مردم و محبوبیت نظام جمهوری اسلامی در دیدگاه مردم باشیم.

فرایند انتخاب شهردار جدید اصفهان

امینی پیرامون فرآیند انتخاب شهردار بیان کرد: هفته نخست براساس مذاکرات و مشورت‌ها با همکاران و دوستان، راهکارهایی برای مسیر انتخاب شهردار ارائه شد ولی با توجه به کمبود وقت همانند فرآیندهای گذشته این موضوع تکرار شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 45 نفر برای این مسئولیت انتخاب شدند، افزود: از این تعداد بالغ بر 8 نفر، خودشان اعلام آمادگی کردند و بقیه افراد را از طرف اعضای شورا انتخاب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در میان این گزینه‌ها مدیران کشوری نیز وجود داشتند، تصریح کرد: در این میان گزینه‌هایی همچون معاون رئیس جمهور، استانداران سابق، معاون وزیران، شهرداران مناطق 15 گانه اصفهان و معاونان شهرداری برای این سمت انتخاب شده بودند.

وی با بیان اینکه 12 نفر از 45 نفر به مرحله بعدی راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: سوابق این افراد به دبیرخانه شورا ارائه شد و از این تعداد 8 نفر به مرحله بعدی راه پیدا کردند و این افراد نیز برنامه‌های جامع و فهرست‌واری را ارائه دادند.

امینی بیان کرد: این 8 نفر افراد شاخص و توانمندی بودند که پس از مشارکت شورا این تعداد به 4 نفر کاهش پیدا کرد و سپس این افراد به مصاحبه حضوری دعوت شدند که یک نفر از آنها در جلسه حضور پیدا نکرد و انصراف داد.

وی با اشاره به اینکه از میان این 3 نفر یک نفر دیگر نیز انصراف داد، افزود: در نهایت پس از یک جلسه 3 ساعته با این افراد و ارائه برنامه‌هایشان 2 نفر برای انتخاب شهردار پیش روی شورا قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در نهایت مهدی جمالی نژاد با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان شهردار انتخاب شد.

به گزارش تسنیم در جلسه علنی و فوق العاده امروز شورا، مهدی جمالی نژاد با کسب 19 رای موافق و 2 رای ممتنع تا پایان دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :