مدیرخانه مطبوعات اصفهان مطرح کرد:
تابناک: مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: قالب جدید خانه مطبوعات اصفهان براساس مذاکره با ارشاد با ریزش ۱۰ درصدی اعضای خانه همراه خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، منصور گلناری اظهار داشت: در پی مذاکره با مدیر کل ارشاد اصفهان و دومین جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات استان اصفهان، مقرر شد که خانه مطبوعات فعلی با تغییراتی در عضوگیری و اصلاح برخی قوانین پا بر جا بماند.

وی بیان داشت: در جلسه ای که با مدیر کل ارشاد اصفهان داشتیم مقرر شد که حمایت و کمک از خانه مطبوعات و خبرنگاران همچنان انجام گیرد.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: قرار نیست خانه مطبوعات جدید تشکیل شود بلکه خانه مطبوعات فعلی با تغییراتی همچنان پا برجا می ماند.

وی اعلام کرد: وزارت ارشاد در دستورالعمل جدید شرایط عضویت در خانه مطبوعات را تعدیل کرده و همچنین برای بیمه خبرنگاران راه را هموارتر ساخته است.

گلناری با بیان اینکه ما نیز موافق نظر وزارت ارشاد هستیم که تنها خبرنگارانی حق بهره مندی از بیمه خبرنگاران و عضویت در خانه مطبوعات را دارند که حرفه اصلی آنها خبرنگاری باشد، اعلام داشت: متاسفانه در سایت سمان شاهد بودیم کارمندان، بازاریان و افرادی که ارتباطی با کار خبر ندارند یا افرادی که حرفه خبرنگاری را به صورت تفریحی در ماه یا چند ماه یکبار انجام می دادند عضو و مشمول بیمه شده اند.

وی تصریح کرد: اختلاف نظر ما با ارشاد این است که ارشاد باید در این پایش با اسامی و خبرنگاران در لیست سمان و بیمه خبرنگاران ملایمتر برخورد کند چراکه شناسایی خبرنگاران واقعی از غیر واقعی کار دشواری نیست.

مدیرخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: در همین راستا وزارت ارشاد بیمه تمام افرادی که به حرفه خبری آنها شک داشت را قطع و فضایی را باز کرد که تنها خبرنگاران شاغل، عضو خانه مطبوعات و بیمه خبرنگاران شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دایره مشمولان بیمه خبرنگاران گسترده شده به طوری که اگر فردی همزمان در سازمان و ارگانی مشغول به کار باشد اما به کار روزنامه نگاری یا خبرنگاری نیز اشتغال داشته باشد، با ارائه معرفی نامه می تواند از بیمه خبرنگاری استفاده کند.

گلناری بیان داشت: خبرنگارانی که به صورت آزاد مشغول هستند نیز می توانند با دریافت کارت حرفه ای خبرنگاری از ارشاد مشمول بیمه و همچنین عضویت در خانه شوند.

وی اعلام کرد: بهتر است خبرنگاران بار دیگر اقدام به تکمیل پرونده خود در سایت سمان کنند تا بتوانند در پایش مجدد وزارت ارشاد مشمول بیمه خبرنگاری شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :