عضو مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها مطرح کرد/
تابناک: عضو مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها گفت: در صورتی که طرح برگزاری انتخابات به صورت استانی در مجلس تصویب شود، به دنبال آن نیز مقدمات تحقق طرح مدیریت واحد شهری و واگذاری امور به شوراها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 21 January 2015

به گزارش تابناک، عباس حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو تسنیم با اشاره به برگزاری نشست مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اعضای مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها در ۳ دوره از شوراها حضور داشته‌اند، بنابراین می‌توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف شوراها استفاده کرد.

وی افزود: در نشست اخیر این مجمع، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گزارشی درباره ۳ موضوع اصلی انتخابات استانی، واگذاری بخشی از خدمات به شوراها و طرح انتخاب شهردار ارائه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری انتخابات استانی تصریح کرد: در صورتی که طرح برگزاری انتخابات به صورت استانی در مجلس تصویب شود، به دنبال آن نیز مقدمات تحقق طرح مدیریت واحد شهری و واگذاری امور به شوراها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مجمع به دنبال تحقق مدیریت واحد شهری هستیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلات از دوش دولت برداشته شود، باید اجرای امور به مردم واگذار شود.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا نیز لایحه‌ای در مجلس مطرح بوده تا تعدادی از خدمات در قالب طرح مدیریت واحد شهری به شوراها واگذار شود.

وی بیان کرد: در این جلسه رئیس کمیسیون شوراها مجلس نیز حضور داشت و تاکید کرد که با تقویت شوراها و سپردن بسیاری از وظایف به نمایندگان مردم در پارلمان‌های محلی و شهری، به طور قطع نمایندگان مجلس نیز می‌توانند به معنای واقعی در بحث نظارت ورود پیدا کرده و در امر قانون‌گذاری و پیگیری کارهای کلان استان موفق باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره انتخاب شهردار اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی در زمینه انتخاب شهردار از سوی هیات حل اختلاف و دولت نیز لایحه در رابطه با انتخاب شهردار از سوی مردم ارائه کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اختلاف بین برخی از شهرداری‌ها و شوراهای شهر در کشور، رئیس کمیسیون شوراها مجلس در این نشست توصیه کرد که باید تعامل بیشتری مابین شوراها با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شود تا از این طرح‌ها و لایحه‌ها به مجلس ارائه نشود زیرا به گفته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، شیوه فعلی انتخاب شهردار بهترین روش است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار