مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف آب در کرمانشاه در فصل تابستان به بیش از 200 لیتر در شبانه‌روز هم رسید.
کد خبر: ۵۰۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 02 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی حسین مرادی ، با اشاره به وضعیت مصرف آب در شهر کرمانشاه  اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده میزان مصرف آب در شهر کرمانشاه در شرایط استاندارد 167 تا 170 لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گرم تابستانی که گذشت میزان مصرف آب در کرمانشاه به بیش از 200 لیتر در شبانه‌روز هم رسید که رقم قابل توجهی است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از تاثیر گرمای هوا و گرد و غبار بر افزایش مصرف آب هم یاد کرد و ادامه داد: در روزهای گرم و غبارآلود میزان مصرف آب از 200 لیتر در شبانه‌روز هم بالاتر می‌رود.

مرادی عنوان کرد: اکنون که هوا کمی خنک شده و روشن کردن کولر آبی هم کمتر شده، در همین هفته اول مهر ماه سرانه مصرف به 170 لیتر در شبانه ‌روز نزدیک شد.

وی با اشاره به متفاوت بودن میزان مصرف آب در شهرستان‌های مختلف استان، خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط گرمسیری استان میزان مصرف در روزهای عادی سال به 185 میلی‌متر در شبانه روز می ‌رسد و در روزهای گرم میزان مصرف آنها حتی تا 270 لیتر در شبانه روز هم بالا می‌رود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استاندارد سرانه مصرف آب در کشور 150 لیتر در شبانه‌روز است، یادآوری کرد: کرمانشاه جزو استان‌های پرمصرف کشور محسوب می‌شود.

مرادی دلیل بالا بودن مصرف آب در کرمانشاه را فرهنگ نادرست و مصرف "سنتی" آب در کرمانشاه دانست و تاکید کرد: متاسفانه مردم کرمانشاه هنوز به روش‌های قدیمی و با مصرف بالای آب شست و شو و تمیزی را انجام می‌دهند.

وی یادآوری کرد: با وجود مصرف بالای آب، در تابستان گذشته هیچ قطعی برنامه‌ریزی شده‌ای برای 370 هزار مشترک آب در شهرهای استان نداشتیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: البته در برخی موارد تعدیل بر شبکه و یا محدودیت فشار داشتیم، اما چیزی به عنوان جیره بندی در این مدت نداشتیم. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار