تابناک: فرماندار سمیرم گفت: 164 پروژه با پیشرفت میانگین 67درصد در این شهرستان در دست اجرا و اقدام است.
کد خبر: ۴۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 20 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا محمد حسین نصرتی افزود: برای این پروژه ها220 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 در نظر گرفته شده بود که 120 میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

به گفته این مسئول، این طرح ها در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی است و امسال نیز تکمیل آنها دنبال خواهد شد.

وی یکی از طرح های مهم اشغالزا و توسعه بخش منطقه را بهره برداری از شرکت های بزرگ آب معدنی غرب سمیرم عنوان کرد و افزود: به زودی عملیات راه اندازی پست برقی با هزینه 350 میلیارد ریال در ابتدای محور سمیرم به شهر ونک کلید می خورد.

نصرتی با بیان اینکه ایجاد پتروشیمی در منطقه در حال پیگیری است افزود: ایجاد صنعت پتروشیمی حدود چهار هزار نفر اشتغال زایی خواهد داشت و بخش بزرگی از معضل بیکاری شهرستان را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه محل اجرای طرح در نزدیکی آب ملخ سمیرم با وجود منبع آب فراوان و زمین مناسب دیده شده است از مسوولان امر خواست برای حل کامل مشکل بیکاری این خطه و توسعه آن برای احداث این مجموعه پتروشیمی همکاری و همت کنند.

نصرتی درباره مشکلات مسکن مهر سمیرم هم توضیح داد: این طرح به یک کلاف سر در گم برای شهرستان تبدیل شده است.

رییس شورای مسکن سمیرم با اشاره به اینکه مدیریت ناکارآمد و عدم احراز صلاحیت مسوولان سابق طرح، شمول زمان و آورده ناچیز اعضا و جابه جایی و هزینه سرمایه در جاهایی دیگر مهمترین مشکلات این طرح بوده است.

وی ادامه داد: پروژه 333واحدی مسکن مهر سمیرم به اداره راه و شهرسازی و بعد از آن به بنیاد مسکن واگذار می شود.

فرماندار سمیرم خاطر نشان کرد: طرح 141 واحدی شهرک آبشار و باغ مو هم حدود 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با همکاری اداره بهزیستی، سایر اقشار متقاضی و پیمانکار می توان به تکمیل آن تا سال آینده امیدوار بود.

فرماندار سمیرم در مورد چاه های غیر مجاز این منطقه هم اظهار کرد: 500حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان پُر شده که 150 چاه آن یعنی 35درصد در این شهرستان بوده است.

وی به پُر کردن چاه های بالادست سد حنا و وضعیت بد آن منطقه اشاره کرد و گفت: تعداد اندکی از این چاه ها به علت مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم آن محل با شرایطی از جمله تجمیع زمین ها در هر 50 هکتار به طور موقت بازگشایی شد.

فرماندا سمیرم با تاکید بر نتیجه دادن پیگیری ها مبنی بر گرفتن تخصیص آب از رودخانه ماربر به میزان 26 میلیون متر مکعب برای شهرستان اضافه کرد: این آب برای هر محلی در منطقه که نیاز به آب داشته باشد صرف و منتقل خواهد شد.

به گفته این مسوول، آب این منطقه از حوزه ملی است اما با توجه به شرایط خشکسالی و وابستگی معیشتی مردم به کشاورزی و باغداری با این تخصیص موافقت شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :