معاون وزیر راه و شهرسازی:
تابناک: معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی وزارت راه وشهرسازی گفت: وزارت راه وشهرسازی از لحاظ سقف بدهکاران عمرانی در سطح کشور رتبه دوم و از لحاظ اعتبارات هزینه ای رتبه 29 کشور را دارد.
کد خبر: ۴۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 18 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سید سعید سید علایی در جلسه مشترکی با استاندار اصفهان افزود: اعتبارات هزینه ای این وزارتخانه با وجود دریافت سقف کار راهداران و موارد قانونی در شرایط مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه با افزایش نیروهای جدید در این بخش با مشکلات زیادی روبرو هستیم اظهار کرد: این موضوع می طلبد سهم بیشتری از بودجه جاری به این حوزه اختصاص یابد تا مشکلات راهداران و راهداری در استانها حل شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور نیز در این جلسه گفت: متوسط هزینه نگهداری هر یک کیلومتر راه در سال در کشور حدود 700 میلیون ریال است.

داوود کشاورزیان با اعلام اینکه فعالیتهای حوزه راهداری مانند اصلاح شانه راهها، نگهداری دوره ای راهها و تعمیر و نگهداری راهدارخانه ها، جزو اعتبارات استانی است گفت: دو هزار و 203 کیلومتر آزاد راه، 14 هزار کیلومتر راه اصلی، 46 هزار و 485 کیلومتر راه فرعی و 130 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: حدود 750 نفر نیروی راهدار در 24 شهرستان و 58 راهدارخانه استان اصفهان به خدمات رسانی مشغولند و حقوق آنها از محل طرحهای عمرانی تامین می شوند.

به گفته وی این موارد باید از محل هزینه های جاری پرداخت تا مشکلات اعتباری موجود مرتفع شود.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات کشوری، اعتبارات بودجه عمرانی بیشتری به استان اصفهان تعلق خواهد گرفت تا استان بتواند اعتبارات بیشتری را به بخش راهداری اختصاص دهد.

وی انتظارات وزارت متبوع خود از مدیریت استان اصفهان را تخصیص سهم بیشتری از بودجه عمرانی استانی به راهداری عنوان و تاکید کرد: راهداری موضوعی است که در سطح استان پراکنده و زود بازده است و به راحتی مردم آثارش را ملاحظه می کنند.

همچنین مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این نشست گفت: لازم است مشکلات راهداران با اتخاذ راهکارهایی مرتفع شود چرا که با افزایش نسبی رضایتمندی راهداران می توان به اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست یافت.

حجت الله غلامی افزود: می طلبد فرمانداریها، همکاری و همیاری بیشتری را برای تخصیص اعتبارات لازم به این حوزه در شهرستانها داشته باشند .

استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: با توجه به عبور و مرور 40 درصد از حمل بار و 20 درصد از مسافران کشور از شریان های اصلی این استان باید از طریق منابع و اعتبارات ملی برای نگهداری و بهسازی و بازسازی آن ها اقدام شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه بودجه های استانی در این زمینه جوابگو نیست، افزود: حدود 70 درصد از هزینه های راه های استان مصرف ملی دارد ولی از طریق اعتبارات استانی هزینه های آنها پرداخت می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران بیشترین مالیات را پرداخت می کند تصریح کرد: اما از نظر دریافت اعتبارات ملی برای اجرای طرح های عمرانی، استان یکی مانده به آخر است و این تناقض باید اصلاح شود.

وی به نقاط حادثه خیر اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل برخی از پروژه ها خود به نقاط حادثه خیز تبدیل شده که رفع این امر نیازمند اختصاص بودجه است.

شبکه راههای اصلی و فرعی استان اصفهان 23 هزار و 698 کیلومتر راه همسنگ است که سالیانه بیش از 80 میلیون تن کالا و بیش از 120 میلیون مسافر از طریق این شبکه منتقل می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار