فرماندار نطنز:
تابناک: فرماندار نطنز گفت: با توجه به مستعد بودن نطنز در کشت گیاه داروئی، کشت گیاهان داروئی در نطنز افزایش یابد.
کد خبر: ۴۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یوسف حسنی بافرانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان شهرستان نطنز اظهار داشت: با توجه به کمبود بارش ها در سطح شهرستان، بحث بحران آب در نطنز جدی است و در صورتی که در مصرف آب صرفه جوئی صورت نگیرد، بحث کم آبی در نطنز جدی است.

وی افزود: یکی از راهکار های مقابله با کم آبی، تغییر الگوی کشت است که بهترین و سریع‌ترین راه آن کشت گیاهان داروئی کم آب در نطنز است تا علاوه بر ارز آوری مناسب برای کشاورزان، در مصرف آب هم صرفه جوئی شود.

فرماندار نطنز گفت: نهادهای مرتبط با کشاورزی در نطنز می‌توانند با برگزاری کلاس‌های توجیهی منظم و مستمر، نکات علمی و مهم کشت گیاهان داروئی را به کشاورزان نطنزی منتقل کنند تا شاهد کشت گیاهان داروئی در نطنز باشیم.

وی پیرامون ضرورت ترویج کشاورزی و پیشرفت آن تصریح کرد: استفاده از تجربه‌های تاریخی تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی در ایران و جهان برای تغییرات بنیادی و بروزرسانی روش‌های جدید تولید حایز اهمیت است.

حسنی بافرانی پیرامون ضرورت ورود علم نوین کشاورزی به کشاورزی سنتی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، فعالیت های ترویجی می‌تواند، مسیر ورود دانش نوین تولید و استفاده از ابزارهای جدید دربخش کشاورزی را ملموس ترکند.

وی بیان کرد: بخش ترویج درتحقق اهداف بخش کشاورزی و نیزخودکفایی درمحصولات اساسی و امنیت غذایی پایدار، نقش اساسی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار