مسئول ستاد استهلال اصفهان :
تابناک: مسئول ستاد استهلال اصفهان گفت: برای رویت ماه مبارک رمضان ۱۴ گروه استهلال ماه از شمال تا جنوب استان اصفهان مستقر شدند.
کد خبر: ۴۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 17 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی رحیمی با اشاره به اعزام گروه‌های استهلال برای رویت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: 14 گروه از شمال تا جنوب در استان مستقرند که در شهرستان‌هایی مانند کاشان و سمیرم و دیگر شهرستان‌ها به رؤیت ماه می‌پردازند.

وی درباره برنامه‌های این گروه‌های استهلال افزود: پیش‌بینی ستاد استهلال این است که پنج‌شنبه هفته جاری، روز نخستن ماه مبارک رمضان است.

مسئول ستاد استهلال اصفهان بیان کرد: در نیمه جنوبی استان اصفهان در مناطق مرتفع و رصدخانه‌ها می‌توان ماه را با چشم غیر مسلح یا با دوربین دو چشمی ضعیف رویت کرد، اگر چه این پدیده باید با چشم و بدون ابزار دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه شمالی کشور به دلیل وضعیت آب و هوا ماه با ابزار دیده می‌شود و در نیمه جنوبی به شرط مساعد بودن شرایط رصدی مانند نبودگرد و غبار این پدیده قابل مشاهده است.

رحیمی درباره رویت ماه مبارک رمضان در شهر اصفهان نیز گفت: در شهر اصفهان نیز با همکاری مرکز نجوم ادیب برنامه‌ای برای رصد ماه مبارک رمضان برای همشهریان در کوه صفه تدارک دیده شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار