مدیرکل اوقاف قزوین:
حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین ، روند تسریع در امور مرتبط با صدور سند برای موقوفات ادامه یابد.
کد خبر: ۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 16 June 2015
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در کارگروه تخصصی حقوقی، ثبتی و اوقافی که ظهر امروز در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد:به منظور تسریع در امور مرتبط با صدور سند برای موقوفات در سال‌های گذشته یک کارشناس از سوی اداره‌‌کل ثبت اسناد و املاک استان به صورت ویژه و اختصاصی به بررسی اسناد مربوطه می‌پرداخت و امسال نیز انتظار داریم این روند ادامه یابد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن برای موقوفات باقی‌مانده سند بگیریم.

وی بیان کرد: برخی از موقوفات در اولویت قرار داشته و اخذ سند برای آن‌ها با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود که یکی از آن‌ها پلاک حصارخروان امامزاده احمد و محمود است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: با توجه به اینکه برخی از افراد نسبت به این موقوفه ادعاهایی دارند، اخذ سند برای این موقوفه بسیار حائز اهمیت است و از موقوفه‌خواری جلوگیری می‌کند.

نوروزی با اشاره به بحث دریافت سند برای پلاک‌های پردیس اضافه کرد: 46 پلاک در آنجا وجود دارد که برای سنددار شدن 24 پلاک مشکلی وجود ندارد زیرا دستور موقت آن‌ها عوض شده است بنابراین برای دریافت سند بقیه پلاک‌ها باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان بویین‌زهرا نیز موقوفه قبرستان بیژن از موقوفات با ارزش ریالی بالاست که با دریافت سند برای این موقوفه می‌توانیم به تمام حقوق این موقوفه برسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: کاروانسرای شاه عباسی آوج نیز یکی دیگر از موقوفات حائز اهمیت در شهرستان آوج است که برای اخذ سند آن باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

نوروزی تصریح کرد: برای موقوفه نصرت‌آباد هنوز تهدید صدور حقوقی انجام نشده است بنابراین در صورت انجام این مورد، مشکل این موقوفه نیز به راحتی برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان تا پایان سال جاری برای تمام موقوفات استان سند دریافت کرده و جشن سنددار شدن موقوفات استان را برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار