مدیر کل بهزیستی:
تابناک: مدیر کل بهزیستی اصفهان، نرخ شیوع اعتیاد در کشور را 2.6 درصد اعلام و اظهار کرد: این نرخ در استان اصفهان 1.96 درصد با رتبه کشوری نوزدهم است.
کد خبر: ۴۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 13 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سعید صادقی عصر شنبه در جلسه مجمع خیریه امام حسن عسگری(ع) پیشگیری از اعتیاد استان اصفهان افزود: با این حال استان اصفهان در زمینه آسیب ها و عوارض ناشی از اعتیاد در رتبه دوم یا سوم کشوری قرار دارد زیرا یک استان صنعتی است.

وی مهاجر پذیر بودن استان را یکی دیگر از دلایل بالا بودن آسیبهای ناشی از اعتیاد خواند و اظهار کرد: 60 درصد طلاقها در این استان به اعتیاد مربوط است.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از زندانیان در اصفهان در ارتباط با مواد مخدر از جمله اعتیاد و فروش و قاچاق مواد مخدر زندانی شده اند، تصریح کرد: موارد زیادی نیز از کودک آزاری بر اثر اعتیاد والدین به اورژانس اجتماعی استان گزارش می شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به این معضلات از سال گذشته مقرر شد که مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، اجتماعی سازی شود و مردم و خیریه ها نیز در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

صادقی افزود: در همین راستا نخستین خیریه پیشگیری از اعتیاد در کشور در استان اصفهان راه اندازی و در آن مناطقی از اصفهان بعنوان اولویت اقدام انتخاب شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این خیریه بعنوان الگوی عملی و علمی برای سایر استانها مطرح شود، تصریح کرد: سالانه اموال زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر بفروش رفته و درآمد حاصل از آن به خزانه کشوری واریز می شود که پیشنهاد شده بخشی از این اموال برای این قبیل خیریه ها و مشارکتهای مردمی هزینه شود.

وی با اشاره به پنجم تیر( روز جهانی پیشگیری از اعتیاد) گفت: برنامه های زیادی به این مناسبت از جمله اطلاع رسانی، امحاء پنج تن مواد مخدر و برگزاری همایش ها و کارگاههای تخصصی در سطح استان برگزار می شود.

وی جلب منابع مالی را یکی از راهکارهای توسعه فعالیتهای خیریه پیشگیری از اعتیاد خواند و تاکید کرد: اگر مکانی در این خیریه بعنوان نقطه آزمایشی برای پیشگیری از اعتیاد انتخاب می شود باید تا آخر کار را انجام دهیم که این امر با هم افزایی دستگاههای اجرایی و خیریه ها امکانپذیر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار