مدیرعامل شهر شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تنها در دو ماه نخست امسال بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال کالا از استان قزوین صادر شد.
کد خبر: ۴۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 02 August 2017
حمیدرضا خانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار در قزوین اظهار داشت: در دوماه نخست امسال بیش از 900 میلیارد ریال کالا از استان قزوین به کشورهایی همچون سوئد، ایتالیا، روسیه، ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی و سایر کشورها صدر شده است که در مدت زمان مشابه سال‌های قبل بی سابقه بوده است. 

وی افزود: این اقلام شامل کالاهای صنعتی، برخی از انواع مواد اولیه، مواد شوینده، لوله‌های پلی اتیلن و گروه دیگری از کالاهای تولیدی است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات سبب رونق تولید و اشغال در استان می‌شود تصریح کرد: باید شرایط جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان فراهم شود و محور این سرمایه‌گذاری‌ها باید شرکت‌های دانش بنیان باشد.

خانپور با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: باید زمینه پیوند دانشگاه‌ها و صنایع فراهم شود تا بتوان از ظرفیت نخبگان در به‌کار گیری روش‌های نوین تولید استفاده کرد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با انتقاد از کندی روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری عنوان کرد متاسفانه روند اداری صدور مجوز سرمایه گذاری برای بسته شدن ایه‌گذاران می‌شود که باید برای اینکار چاره‌اندیشی کرد.

خانپور صادرات مواد اولیه را ناخوشایند دانست و گفت یکی از آسیب‌های کاهش صادرات در کشور ضعیف بودن صنعت بسته‌بندی است که باید شرکت‌های فعال در این زمینه را تقویت و از دسته‌بندی‌های جذاب و نوین استفاده کرد.

وی همچنین حمایت از شرکت‌های صنعتی صادراتی را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد ‌این گونه شرکت‌ها باید بدون دغدغه بتوانند محصولات مورد نیاز بازارهای هدف را  تولید کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از نهادهای متولی خواست تا روند مجوزها را برای سرمایه‌گذاران  تسهیل کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار