یکی از اقدامات قابل تامل و البته ناشیانه اتاق فکری که شهردار ماندن جمالی نژاد را پیگیری می کند، استفاده از روش "نظرسازی" به جای "نظرسنجی"، علمی برای ترسیم چهره ای مقبول از او در میان اقشار دانشگاهی بوده است.
کد خبر: ۴۶۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 23 July 2017
به گزارش تابناک : تلاش ها برای لابی احزاب و گروه های مختلف سیاسی در اصفهان برای شهردار آینده اصفهان هنوز در تب و تاب بین تیم کنونی شهرداری و اصلاح طلبانی که امسال با لیست امید پایشان بعد از سه دوره مجددا به پارلمان شهری باز شد، است.

تیم کنونی با سعی برای ابقای مهدی جمالی نژاد، طی روزهای گذشته به راه هایی متوسل شده است که به نظر می رسد اتاق فکری که این تحرکات را رهبری و ساماندهی می کند، از امید برای لابی گری و چانه زدن با اصلاح طلبان شورای پنجم ناامید شده است و اکنون با ریپرتاژ های رسانه ای و فکت‌سازی های تلگرامی به دنبال شهردار شدن دوباره جمالی نژاد است.

از سوی دیگر اصلاح طلبان تاکنون چراغ سبزی به جمالی نژاد نشان نداده اند و با تاکید بر اصولگرا بودن او تمایلی به دو قطبی کردن مدیریت شهری و پارلمان شهری در چهار سال آینده ندارند.

با این وجود شنیده های حاکی از رایزنی های چندباره شهردار فعلی با گروه های مختلف اصلاح طلبی به ویژه منتخبان پنجم شورا است که دلیل این رایزنی ها را می توان در برخی اختلاف نظرها در اردوگاه اصلاحات در شهر اصفهان دانست.

اصلاح طلبان اصفهان در جلسه حدود یک ماه پیش خود نتوانستند در یک نشست داخلی به جمع بندی برای انتخاب نائب رئیس و سخنگوی شورای پنجم برسند و تنها با اجماع و به دلیل سبقه طولانی فتح الله معین در شورای شهر، او را به عنوان رئیس در میان خود انتخاب کردند.

13 نفری که از لیست امید اصفهان پایشان به شورا باز شده را تقریبا در سه دسته سیاسی می توان تقسیم بندی کرد که در این بین شاید تمایل افرادی همچون معین و علیرضا نصر اصفهانی برای بر سر کار ماندن جمالی نژاد، هم در انگیزه او برای جوسازی در این زمینه بی تاثیر نباشد.

یکی از اقدامات قابل تامل و البته ناشیانه اتاق فکری که شهردار ماندن جمالی نژاد را پیگیری می کند، استفاده از روش "نظرسازی" به جای "نظرسنجی"، علمی برای ترسیم چهره ای مقبول از او در میان اقشار دانشگاهی بوده است.


در این نظرسازی که در گروه های حامی شهردار فعلی اصفهان هم در حال تبلیغ است، مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان در نظرسنجی از 60 استاد دانشگاه درباره شهردار اصفهان پرسش هایی را مطرح کرده است که ماحصل همه این پاسخ ها به رای دوم جمالی نژاد در میان 13 گزینه مطرح برای شهرداری آینده اصفهان ختم شده است!.

شناخت علمی از موضوعات شهری، پرهیز از سیاسی کاری و باندبازی، اقتدار، مسئولیت پذیری، شایسته گزینی در نیروی انسانی، تفکر و اقدام استراتژیک و.... ده ها گزینه دیگر از جمله شاخصه هایی است که براساس آن اساتید دانشگاه گزینه هایی همچون، مهدی جمالی نژاد، سید مهدی ابطحی، نعمت الله اکبری، محمدعلی جوادی، سید محمود حسینی، حمیدرضا عظیمیان و حجت الله غلامی را به قضاوت نشستند و در نهایت از دل این نظرسنجی، نعمت الله اکبری و مهدی جمالی نژاد به ترتیب رتبه های اول و دوم را به دست آورده اند.

یکی از نکات جالب توجه در این نظرسازی، استفاده از اساتیدی است که قالب آنها گرایشات سیاسی متمایل به اصولگرایان و بدنه سنتی مدیریت شهری در اصفهان دارند که شاید این موضوع در قرار دادن گزینه های نزدیک به اصلاح طلبان در ته جدول بی تاثیر نبوده است.

این به اصطلاح نظرسنجی از سوی مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان در حالی انجام شده است که در روزهای اخیر بسیاری از اصلاح طلبان در شبکه های اجتماعی خود به این مسئله واکنش نشان داده و آن را راهی برای تخریب گزینه های اصلاح طلب شهرداری، دانسته اند.

اما نکته جالب در این میان، این اقدام بدون سابقه شورای شهر اصفهان برای نظرسنجی در خصوص شهردار آینده شهر است که در دوره های گذشته مسبوق به سابقه نبود و حال این سوال مطرح است که کدام ضرورت، شورای در حال اتمام چهارم را به نظرسنجی در خصوص گزینه احتمالی شهرداری اصفهان برای دوره آتی واداشته است؟!.

آیا مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان با همین قاطعیت و البته تبلیغات وسیع در شبکه های اجتماعی، حاضر است عملکرد علمی، کارشناسی و قانون مداری شهردار فعلی را هم در دایره نظرسنجی های خود قرار دهد و نتیجه آن را به همین وضوح در اختیار عموم قرار دهد؟!.

در حالی یکی از شاخص های تاثیرگذار برای انتخاب شهردار شایسته اصفهان در این نظرسنجی، نیروی انسانی متخصص عنوان شده است که در جلسه روز گذشته شورای شهر اصفهان، شهردار بابت به کارگیری نیروهای غیرمتخصص در شهرداری از شورا تذکر گرفت و اعضای شورای شهر خواستار رسیدگی به وضعیت استخدام های بی ضابطه و بعضا با پارتی بازی در این مجموعه تا پیش از رفتن جمالی نژاد هستند.





منبع : تیترشهر 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار