مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به افزایش آمار محکومان مالی گفت: هم‌اکنون در این دسته از زندانیان دوهزار و500 مرد ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در حبس به سر می‌برند. سید اسدا.. جولایی افزود: به ترتیب استان فارس با 231 مددجو، استان‌های اصفهان و تهران هر کدام با 182 محکوم و در رتبه‌های بعدی استان های گیلان و مازندران هرکدام با 179 بدهکار میزبان بیشترین زندانی مهریه هستند.
کد خبر: ۴۶۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 22 July 2017

به گزارش تابناک : وی ادامه داد: استان‌های خراسان شمالی تنها با 15 زندانی، ایلام با 22 محبوس و خراسان جنوبی با 23 دربند مستمند، کمترین زندانیان مهریه را در آمار کشوری به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل ستاددیه کشور با بیان اینکه حمایت از زندانیان مهریه هرگز در اولویت این نهاد مردمی نیست، یادآور شد: در تمامی پرونده‌هایی که با عنوان ناتوانی مالی در پرداخت مهریه به این ستاد ارجاع می‌شوند، در مرحله نخست تمام تلاش دفاتر نمایندگی معطوف به برقراری صلح و سازش بین خانواده‌ها می‌شود. در مرحله بعد اگر واقعاً محرز شود امکان سازش بین یک زوج نیست در صورت تأیید «نداری» و «آبرومندی» این دسته از بدهکاران معاضدت‌های قضائی و راهنمایی‌های لازم در جهت ارائه درخواست اعسار به دادگاه انجام می‌شود.




منبع : روزنامه نصف جهان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار