مدیرکل بهزیستی اصفهان:
تابناک: با وجودی که در قدیم الایام و در صدر بودن ازدواج‌های فامیلی عامل اصلی معلولیت های به ویژه معلولیت های ارثی بود اما امروز هم همچنان معلولیت ها به خاطر نبود فرهنگ ازمایشات ژنتیکی و البته هزینه بر بودن این آزمایشات و نبود آموزش های لازم در حوزه ژنتیک از سوی برخی ارگان ها مانند دانشگاه علوم پزشکی سبب شده تا خدمات دهی به معلولان مورد بی مهری قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 16 July 2017
تابناک اصفهان: با وجودی که در قدیم الایام و در صدر بودن ازدواج‌های فامیلی عامل اصلی معلولیت های به ویژه معلولیت های ارثی بود اما امروز هم همچنان معلولیت ها به خاطر نبود فرهنگ آزمایشات ژنتیکی و البته هزینه بر بودن این آزمایشات و نبود آموزش های لازم در حوزه ژنتیک از سوی برخی ارگان ها مانند دانشگاه علوم پزشکی سبب شده تا خدمات دهی به معلولان مورد بی مهری قرار گیرد.
 
در همین رابطه، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به نقش و اهمیت آموزَش ژنتیکی در پیشگیری از معلولیت ها گفت: این آموزش ها در استان اصفهان مورد بی مهری قرار گرفته است.

سعید صادقی افزود: مشاوره و آموزش ژنتیک در پیشگیری از معلولیت و کاهش جمعیت معلولین لازم است که در این راستا نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برای ارائه برنامه‌های آموزشی و مشاوره ای در حوزه ژنتیک در کنار جلسات آموزش خانواده است.

وی بیان کرد: اگر آموزش و مشاوره های ژنتیک به زوج ها جوان ارائه شود و این تعارض وظیفه بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی رفع شود، نفع آن در کاهش آسیب های اجتماعی به خانواده ها و مردم جامعه می رسد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد ریال برای مشاوره ژنتیک و آموزش در این حوزه برای کاهش معلولیت ها توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان جذب و در استان اصفهان هزینه شده است که این روند در سال جاری در صورت تعامل بین بخشی افزایش می یابد.

وی یادآورشد: 32 مرکز ژنتیک در استان اصفهان وجود دارد که خدمات در این حوزه را ارائه می دهند و برای فراگیری خدمات این حوزه نیازمند تعانل بین بخشی است.

صادقی به فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه سازمان بهزیستی کشور در شهرها و شهرستان های بالای 50 هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی تشکیل می شود و خدمات پیشگیری و مداخله و درمان انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار