تابناک: مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این استان با برخورداری از 34 اقامتگاه بوم گردی ، در این زمینه دارای رتبه اول است.
کد خبر: ۴۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا شهرام امیری افزود: سیاست پیش روی استان در حوزه گردشگری توسعه اقامتگاه های بوم گردی است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین هتل سازی افزود: باید به سوی فرهنگ افزایش اقامتگاه بوم گردی و تشویق و تحریک بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خانه های تاریخی در کنار انجام رسالت میراث فرهنگی جهت تسهیل امور و به حداقل رساندن مشکلات پیش روی سرمایه گذاران باشیم.

امیری با اشاره به اینکه در سند ششم توسعه استان اولین اولویت گردشگری است، تاکیدکرد: در حال رایزنی با بانک های عامل هستیم برای ارایه تسهیلات در این زمینه به سرمایه گذاران هستیم.

وی همچنین به وجود 196 رشته شناخته شده صنایع دستی در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این استان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت صنایع دستی کشور را دارد.

امیری با اشاره به جوشش تاریخ در منطقه کاشان گفت: این شهرستان در حوزه گردشگری به صورت حرفه ای در حد خودش رشد نکرده است.

رییس اداره روابط عمومی امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در زمینه ارتقای اداره میراث فرهنگی کاشان به اداره کل گفت: ادارات کل مربوط به مراکز استان هستند واز 24 شهرستان استان اصفهان تنها دو شهرستان کاشان و نطنز دارای اداره و مابقی دارای نمایندگی میراث فرهنگی است.

کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز در این گفت وگو اظهار کرد: 90 درصد آثار تاریخی کاشان شناسایی شده و 800 اثر واجد ارزش برای حفظ و نگهداری در طرح تفصیلی به عنوان بنای تاریخی وجود دارد.

حمید زیارتی افزود: از این تعداد آثار، حدود 400 خانه تاریخی است که بسیاری از آنها مسکونی است که تعدادی از آنها توسط مالکان به صورت اقامتی تغییر کاربری داشته و 130 خانه نیز تاکنون مرمت و احیا شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :