رسول زرگرپور دیروز در جلسه شورای حفاظت از حوضه آبریز زاینده رود افزود: اصلاح و تعدیل پروانه 491 حلقه چاه غیرمجاز و نصب و راه اندازی 6 هزار و 300 کنتور هوشمند فهام و یکهزار و 71 کنتور هوشمند حجمی سانا نیز در دستور کار استان است.
کد خبر: ۴۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 11 July 2017
به گزارش تابناک : وی یادآور شد: در سال 95 یکهزار و هشت حلقه چاه غیرمجاز نیز در راستای طرح احیا و تعادل بخشی، مسدود و اصلاح و تعدیل پروانه سه هزار 431 حلقه چاه انجام شد.

زرگرپور گفت: باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و براساس اولویت بندی تا جلسه آینده پیشنهادهای لازم در باره بستن چاه های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه،بستن چاه های غیرمجاز مشمول قانون تعیین تکلیف و بستن چاه های غیرمجاز در دیگر مناطق ارائه شود تا کشاورزان کمتر متحمل تبعات خشکسالی شوند.

استاندار اصفهان، میزان حجم ورودی سد زاینده رود را بر اساس گزارش سازمان آب منطقه ای، در 18 تیر سالجاری یکهزار و 118 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: بارش ها در حد متوسط بلندمدت است اما روان آب ورودی کاهش داشته است.

زرگرپور، میزان کل خروجی های سد را 930 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم تا با صرفه جویی در سایر بخش ها، حجم خروجی سد را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: با اینکه بارش ها در سرشاخه ها نرمال بوده است اما بدلیل کاهش شدید بارش در میان حوضه ای، وضعیت رودخانه زاینده رود نرمال نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش شرکت آب منطقه ای در باره وضعیت هیدرولوژیکی و بیلان منابع آبی استان گفت: میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود نسبت به میانگین بلندمدت بطور تقریبی نرمال بوده اما هرچه به سمت شرق اصفهان پیش می رویم میزان بارش ها کمتر شده است.

وی افزود: میزان بارش در سرشاخه ها نرمال بوده اما میزان بارش در میان حوضه ای 20 تا 40 درصد کاهش داشته و بخشی از زاینده رود با 30 درصد کاهش بارش میان حوضه ای مواجه شده است.

زرگرپور با بیان اینکه میزان بارش برف نیز یک سوم شده است، گفت: در سال های اخیر از بارش برف به سمت بارش باران حرکت کردیم و نوعی تغییر اقلیم صورت گرفت که این امر خشک تر شدن چشمه ها و فشار بیشتر روی منابع آب های سطحی را ایجاد می کند.




منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار