معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اسب اصیل کرد از نژادهای قدیمی در منطقه کرمانشاه است که بسیار مورد توجه سوارکاران حرفه ای قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس بهرام خانی با اشاره به اینکه اسب نژاد کرد از نظر خصوصیات ظاهری بسیار زیبا می‌باشد افزود: این اسب از نظر نوع پرورش به سه تیره جاف، افشار و سنجابی تقسیم می‌شود که اسب تیره جاف از دیرباز الگوی نقاشیهای سنتی ایران بوده است.

خانی با بیان اینکه اسب نژاد کرد از لحاظ خصوصیات عمومی دارای بدنی قدرتمند  و عضلانی است خاطرنشان کرد: اسب کرد دارای سر بزرگ با ستیغ های برجسته گونه، فاصله دو استخوان فک در ناحیه حلق زیاد، اتصال سرو گردن قوی، سینه از جلو عضلانی، سم های محکم و قوی، یال و دم پرپشت  و افراشته، بسیار باهوش و مطیع و صبور است.

وی با اشاره به سایر خصوصیات اسب نژاد کرد؛ توانایی این نژاد را برای استفاده در مسافت های بلند و مسیرهای کوهستانی کم نظیر دانست.

وی جمعیت اسب نژاد کرد در استان کرمانشاه را بیش از 2هزار سر  بیان  و تصریح کرد: با علاقه ای که مردم کرد و استان کرمانشاه نسبت به سوارکاری و این نژاد دارند جمعیت اسب نژاد کرد در مسیر توسعه قرار دارد.

خانی با بیان اینکه اسب نژاد کرد یکی از نژادهای اصیل اسب است که در حال آماده کردن تبارنامه آن هستیم اضافه کرد: با توجه به اینکه زیستگاه اسب کرد در استان کرمانشاه می باشد و پتانسیل مناسبی برای استان محسوب می شود، تبارنامه آن یکی از ضروریات صنعت پرورش اسب نژاد کرد در استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:  در حال حاضر بیش از 25 واحد دارای مجوز در زمینه پرورش اسب در استان کرمانشاه فعالیت دارند که هر واحد دارای مکانی جهت سوارکاری نیز هست.

خانی با بیان اینکه احداث یک پیست مخصوص سوارکاری در استان در حال اجراست افزود: با راه اندازی و افتتاح این پیست ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب خصوصا نژاد کرد رونق می گیرد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار