رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گردهمایی سربازان سازندگی استان کرمانشاه گفت: طرح سربازان سازندگی برای توسعه روستایی و توانمندسازی بخش کشاورزی بوده و در واقع سربازان سازندگی، طلایه داران توسعه روستایی و کشاورزی هستند.
کد خبر: ۴۵۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به اینکه آموزش بهره‌برداران کشاورزی بنیان توسعه در این بخش  است افزود: توسعه در روستاها بدون توسعه کشاورزی اتقاق نمی‌افتاد و بکارگیری سربازان سازندگی قطعا کمک شایانی به بخش کشاورزی می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در اوایل انقلاب جهادگران عرصه کشاورزی همچون سربازی در خط مقدم تولید کشاورزی وظایف خود را با تلاش و کوششی جهادگرانه  انجام می‌دادند و با همه رنجها و کمبودها خوشبختانه کشاورزی ما روند روبه رشدی گرفت.

شهبازی با اشاره به عملکرد مناسب کلزا در استان کرمانشاه و شکستن رکورد کشور که اخیرا شاهد آن بودیم گفت: این موفقیت نشان از ارتقا علم و دانش کشاورزی، کار کارشناسی تلاشگران عرصه کشاورزی، ترویج و همت بالای کشاورزان استان است که محقق شده است.

شهبازی افزود: امروزه  با پیشرفت تکنولوژی به راحتی اطلاعات در اختیار کارشناسان و کشاورزان قرار دارد و زمینه برای بهبود کار در حوزه کشاورزی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه روش‌های نوین کشت، سیستم های نوین آبیاری، مکانیزاسیون  و علم روز در بخش کشاورزی وارد شده و لازم است علم روز به مزارع و کشاورزان ترویج گردد که با حضور سربازان سازندگی در کنار کارشناسان و کارکنان سازمان این روند تسریع می شود.

در ادامه مهندس صابری رئیس اداره سربازان سازندگی معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه طرح سربازان سازندگی از سال 1379 و با موافقت و تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با اتکا به اصل 147 قانون اساسی فعالیت خود را آغاز نمود تصریح کرد: دولت از توان فنی و کارشناسی این سربازان و ترویج علم و دانش، بهره‌برداری لازم را بعمل آورده است.

صابری یکی از ضروریت‌های استفاده از سربازان سازندگی را قابلیت‌ها و پتانسیل بالای بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: بخشی از سربازان سازندگی که اکثر آنها دانش آموخته‌های کشاورزی بودند جذب جهاد کشاورزی شده و بخشی نیز در بخش خصوصی مشغول فعالیتند.

وی از جمله اهداف  طرح سربازان سازندگی را توانمندسازی کشاورزی، تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی  و... عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه همایش سایر مدیران به تشریح پتانسیلها و ظرفیتهای حوزه کاری در بخش کشاورزی پرداختند و یکی از سربازان سازندگی به نمایندگی از سایر سربازان به بیان مسائل و مشکلات و نحوه فعالیت های این حوزه پرداخت.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار