معاون جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به معضل موازی کاری در کشور گفت: تعداد مدعیان اشتغالزایی در کشور از میزان اشتغال ایجاد شده بیشتر است.
کد خبر: ۴۵۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  تسنیم ا، محمدصادق بیجندی  در رویداد شتابدهنده تیک که در جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: موازی‌کاری یکی از معضلات کشور است و همه به دنبال تولید اشتغال و دانش هستند اما تعداد مدعیان اشتغال کمتر از اشتغال تولید شده است در صورتی که اشتغالزایی تنها با همبستگی محقق می‌شود. 

وی با بیان اینکه بسیاری از فناوری‌های کشور در محدوده تولید یک محصول نمونه باقی می‌ماند و به تولید انبوه نمی‌رسد گفت: مدیریتت تکنولوژی یک حوزه تخصصی و بین رشته ای است که علوم مهندسی و دانش و هنر مدیریت را برای خلق ثروت یکپارچه می‌کند.

بیجندی با بیان اینکه برای موفقیت در تکنولوژی باید تمام رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: از پارکهای علم و فناوری و شتابدهنده انتظار یک ساختار اجتماعی مناسب و ایجاد مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌رود. 

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به اینکه پارکهای علم و فناوری سه وظیفه دارند گفت: بخشی از وظایف شتابدهنده این است که با کمترین هزینه در سریعترین زمان ممکن کار انجام دهد.

بیجندی افزود: یکی دیگر از انتظارات از پارکهای علم و فناوری دیگر که از حوزه‌های انتقال دانش هستند این است که علاوه بر داخل کشور موجبات انتقال دانش از خارج از کشور به داخل را فراهم کنند.

وی مهمترین هدف شتابدهنده‌ها را افزایش کیفیت زندگی عنوان کرد و گفت: برای رقابت پذیری برای تبدیل ایده به محصول باید یک مدل اقتصادی خوب داشته باشد و روی فرایند تجاری‌سازی برنامه‌ریزی شود. 

بیجندی با اشاره به اینکه چنانچه یک کسب و کار بخواهد در بازار موفق باشد باید این فرایند را طی کنند گفت: گام نخست دستیابی به فناوری، توسعه تکنولوژی، فرایند کارآفرینی، مدیریت کارو شناسایی محیط است.

وی عنوان کرد: در کشور ما دولت از نظر حمایتی خوب عمل می‌کند اما بسیاری از اتفاقات خوب در قسمت‌های قبل از آن نمی‌افتد.  

معاون جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: کار شتابدهنده‌ها به نوعی قرض‌الحسنه است که به‌زودی نتایج آن مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار