استاندار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی دارد با یکی از شهرهای میراثی و هم تراز جمهوری آذربایجان خواهرخوانده شود.
کد خبر: ۴۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 06 July 2017
به گزارش تابناک : رسول زرگرپور در دیدار ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان به حدی است که گردشگران دو کشور تصور می‌کنند در وطن خود هستند.

وی به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اصفهان در بخش‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: اصفهان در مرکز ایران واقع شده است و با سابقه 10 هزار ساله، چهار دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است.

استاندار اصفهان، این استان را صنعتی‌ترین استان کشور خواند و گفت: بیشتر صنایع بزرگ کشور، صنایع هسته‌ای، هواپیماسازی، پتروشیمی، فولاد و ... در اصفهان واقع شده است به طوری که 15 درصد تولید ناخالص ملی صنعت در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش کشاورزی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: از بعد دانشگاهی نیز اصفهان پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد و با 6 دانشگاه بزرگ بین‌المللی و 150 دانشگاه و 330 هزار دانشجو ظرفیت بالایی را در تبادل استاد و دانشجو با کشورهای مختلف دارد.

زرگرپور افزود: بیشترین شهرت اصفهان به دلیل ظرفیت بالای این استان در بخش میراثی و گردشگری است و این استان یکی از 10 شهر دیدنی جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پس از برجام حجم وسیعی از گردشگران از کشورهای مختلف به اصفهان سرازیر شدند، گفت: تعداد ورود گردشگران در سال جاری 6 برابر افزایش یافته است و اصفهان خود را برای پذیرایی سالانه یک میلیون گردشگر خارجی و 10 میلیون گردشگر داخلی آماده می‌کند و امکانات خوبی در استان فراهم شده است.

استاندار اصفهان جایگاه صنایع‌دستی در اصفهان را خاص و ویژه اعلام کرد و افزود: اصفهان اخیراً به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی از سوی یونسکو انتخاب شده است و نیمی از صنایع‌دستی دنیا در اصفهان تولید می‌شود و بسیاری از آن‌ها دارای مهر اصالت یونسکو است که ارزش خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار جاذبه طبیعی و میراثی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: هزار و 760 جاذبه میراثی به ثبت ملی رسیده است و بیش از هفت جاذبه ملموس و ده‌ها میراث ناملموس نیز به ثبت جهانی رسیده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان در حال حاضر با 14 شهر دنیا خواهرخوانده است، گفت: اصفهان آمادگی دارد که با یکی از شهرهای میراثی و هم تراز جمهوری آذربایجان خواهرخوانده شود.

وی افزود: اصفهان آماده تبادلات اقتصادی و گسترش ارتباطات بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی آذربایجان و بخش خصوصی این کشور می‌تواند با اتاق بازرگانی اصفهان که یکی از قوی‌ترین اتاق‌های بازرگانی ایران است مبادلات اقتصادی برقرار کند.

استاندار اصفهان خواهان گسترش همکاری‌های گردشگری دو طرف شد و افزود: تورلیدرهای کشور آذربایجان می‌توانند در سفر به اصفهان با جاذبه‌های این استان آشنا شوند و با همکاران خود برای افزایش ارتباطات تعامل داشته باشند.

وی افزود: اصفهان آمادگی دارد که هفته فرهنگی این استان را با حضور هنرمندان بخش‌های مختلف صنایع‌دستی به طور خاص در کشور آذربایجان برگزار کند.

زرگرپور با اشاره به ظرفیت‌های استان در مرمت و بازسازی آثار تاریخی، اظهار داشت: آمادگی داریم که در رابطه با بازسازی آثار تاریخی از تجربیات بالای کشور آذربایجان استفاده کنیم و تجربیات هنرمندان خود را نیز در اختیار این کشور قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی و اقتصادی روابط خوب و قابل توجه دو کشور می‌تواند گسترش یابد و در این رابطه اصفهان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.




منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :