در گفت و گو با کارگردان فیلم قهرمانان کوچک مطرح شد:
تابناک اصفهان: قهرمانان کوچک الگویی برآمده از مفهوم و جذابیت؛ پرهیز از شعارزدگی و توجه به جذابیت اصل اساسی بود که حسین قناعت از اهمیت آن در شکل گیری اولین کمدی رزمی سینمای ایران برای ما گفت.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 05 July 2017

به گزارش تابناک اصفهان، حسین قناعت کارگردان فیلم قهرمانان کوچک در حاشیه سی امین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در گفت و گو با تابناک با اشاره به ضرورت توجه به زبان کودکان در انتقال مفاهیم مختلف سینمایی اظهار داشت: نگاه کودکان در سینما یک نگاه متفاوت است و انتقال پیام در این حوزه نیازمند یک زبان مشترک با آن ها است.

مردم پشت صف های طولانی

وی ادامه داد: قهرمانان کوچک در واقع حاصل یک زبان مشترک با کودکان است که با تکیه بر کودک درون فیلمساز ساخته شده و سعی دارد در قالب یک سرگرمی کودکانه مفاهیم مهم جامعه امروز را به آن ها انتقال دهد؛ خوشبختانه با توجه به استقبال گسترده در جشنواره سی ام می توان گفت فضای ارتباطی میان فیلم و کودک شکل گرفته که این موضوع دارای نتایج مثبتی است.

این کارگردان حوزه سینما کودک با بیان اینکه وسواس خاصی برای جلوگیری از شعارزدگی و بی مفهومی در این فیلم داشته است، بیان کرد: من همواره در این پروژه از شعار زدگی ترسیدم و با توجه به دغدغه شکل دهنده این فیلم سعی کردم در قالب یک سرگرمی جذاب برای کودکان مفاهیم مهمی همچون تولید ملی و توجه به اسطوره های وطنی را منتقل سازم.

وی هدف شکل گیری اولین کمدی رزمی سینمای ایران را ایجاد یک انگیزه واحد برای تحرک بیشتر کودکان در جامعه امروزی دانست و افزود: کودکان ما به دلیل کم تحرکی و مصرف فست فود ها دچار مشکلات سلامتی بسیاری هستند که این موضوع سبب ظرفیت تحرک کودکان با تکیه بر سینما تقویت گردد و به آن ها انگیزه ورزش داده شود.

کارگردان فیلم قهرمانان کوچک بیان داشت: استقبال گسترده از این فیلم در سی امین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان این نوید را به تیم سازنده قهرمانان کوچک داد که مخاطبان اصلی این فیلم یعنی کودکان ساختار این اثر را پسندیده اند و احتمال موفقیت آن در اکران و فروش این فیلم زیاد است.

قناعت در پایان تاکید داشت که این اثر نیازمند حمایت های دولت در اکران های سینما بوده و فروش این فیلم می تواند در رشد سینمای کودک به عنوان یک الگو موفق کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار