مدیر آموزش و پرورش استثنایی اصفهان خبرداد:
تابناک: مدیر آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان بزرگ ترین چالش تحصیلی این دانش آموزان است.
کد خبر: ۴۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، کریم حیدری با اشاره به وجود بیش از ۷ هزار دانش آموز در مدارس خاص استان اصفهان اظهار داشت: این دانش‌آموزان‌ به ۶ گروه دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی – حرکتی، چند معلولیتی و دانش‌آموزان با اختلالات رفتاری تقسیم بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ مدرسه خاص در سطح استان به دانش آموزان استثنایی خدمات آموزشی ارایه می‌دهند، ادامه داد: این مدارس از مقطع پیش دبستانی تا پایان متوسطه فعالیت داشته و پذیرای دانش‌آموزان است.

راه‌اندازی ۱۶ کلینیک تخصصی برای اختلالات یادگیری استان

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با بیان اینکه دانش آموزان با اختلالات یادگیری استان نیز در ۱۶ کلینیک تخصصی به صورت دوره‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند، افزود: تعداد دانش آموزانی که به این مراکز مراجعه می کنند بسیار قابل توجه است و این مراکز در تمام نواحی آموزشی استان مستقر شده است.

وی با اشاره به ساماندهی فضای مدارس خاص استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تمام مدارس جسمی حرکتی استان اصفهان کاملا مناسب سازی و به رمپ و کف پوش مناسب تجهیز شده است.

حیدری افزود: چنانچه اعتبار برای مناسب‌سازی دیگر مدارس خاص استان نیز تخصیص یابد به زودی این مدارس نیز در حد استانداردهای جهانی مناسب سازی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص وجود معلمان متخصص در مدارس استثنایی استان اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد از معلمان مدارس خاص استان اصفهان تخصصی هستند و به دلیل نداشتن اجازه استخدام در بدنه آموزش و پرورش از دیگر معلمان استفاده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین چالش دانش‌آموزان استثنایی استان اصفهان هزینه‌های بالای ایاب و ذهاب است، ابراز داشت: بر اساس نصح صریح قانون اساسی دولت موظف به پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان است و در این راستا از آنجایی که در حال حاضر دولت در وضعیت نامناسب مالی قرار گرفته است توان پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و پس از حضور دکتر زرگرپور به سمت استاندار اصفهان بخشی از هزینه ایاب ذهاب دانش‌آموزان استثنایی استان از محل اعتبارات استانداری پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از این هزینه‌ها توسط استانداری و مابقی توسط خانواده‌های این دانش آموزان پرداخت می شود.

اجرای طرح سنجش سلامت برای ۸۰ هزار پیش دبستانی

حیدری در ادامه با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها در استان اصفهان نیز گفت: این طرح در قالب ۵۱ پایگاه برای بیش از ۸۰ هزار پیش دبستانی استان اصفهان به صورت الکترونیکی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت نام کودکان برای این طرح از ۲۳ خرداد آغاز و اجرای آن نیز از ۲۵ خرداد آغاز و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار