جمعی از جامعه سازمان نظام مهندسی خواستار شدند؛
تابناک: جمعی از جامعه سازمان نظام مهندسی اصفهان در قالب نامه‌ای خواستار انتخاب شهرداری شدند که با نگاهی جامع، تخصصی و فارغ از سیاست پیشگی و شعارزدگی شهر را اداره کند.
کد خبر: ۴۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر به دنبال تذکر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص استفاده از عنوان «مدیرکل» برای مدیر دفتر حوزه شهردار و تذکر کتبی اعضای شورای شهر و دیگر تذکراتی که اعضای شورای شهر به شهردار اصفهان داده بودند شهردار اصفهان در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری توسط اعضای شورای شهر اصفهان استیضاح شد و از آن زمان شورای شهر اصفهان به دنبال شهرداری مناسب برای تصدی پست شهرداری اصفهان است تا بتواند خدمت رسانی به مردم را ادامه دهد.

جمعی از مهندسان سازمان نظام مهندسی استان اصفهان پیرو استیضاح شهردار اصفهان نامه‌ای را در اختیار خبرگزاری مهر قرار دارند که در بخشی از آن آمده است «اصفهان، نیاز به شهرداری قهرمان یا ناجی ندارد؛ شهرداری می‌خواهد که با نگاهی جامع، تخصصی و فارغ از سیاست پیشگی و شعارزدگی آن را اداره کند».

در این نامه آمده است، جامعه مهندسان ساختمان استان اصفهان ضمن احترام کامل به همه گزینه‌های مطرح در شورای شهر جهت تصدی شهرداری اصفهان و با توجه به رسالت حرفه‌ای و احساس مسئولیت خود در خصوص سرنوشت شهر اصفهان، از اعضای محترم آن شورا استدعا دارد تا با توجه به فرصت پیش رو، این بار باتدبیری بیش از پیش، برای شهری تصمیم بگیرند که شهروندان آن از پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشانی برخوردارند.

در ادامه این نامه آمده است: به همین جهت انتظار می رود انتخاب شایسته آن شورا جهت تصدی پست شهردار، شخص منتخب در همه تصمیمات خود با التزام کامل به قانون و در چارچوب حدود اختیارات و تکالیفش، منافع شهر و شهروندان را اولویت اصلی خود قرار دهد.

جامعه سازمان نظام مهندسی اصفهان در ادامه نامه خود خطاب به شورای اسلامی شهر اصفهان آورده است: ما نیز خوشحال می‌شویم، اگر بتوانیم با کمک دلسوزانه به اعضای محترم شورای شهر، در انتخاب مدیری متخصص، جوان و در عین حال باتجربه و نیز با تحصیلات مرتبط با شهرسازی، نقشی هر چند کوچک داشته باشیم.

جامعه سازمان نظام مهندسی اصفهان در ادامه نامه خود از شورای شهر اصفهان خواسته است تا شخصی را به عنوان شهردار آینده اصفهان انتخاب کند که در تمامی جنبه‌ها به ویژه درک مسائل فنی عمرانی، اعتقاد به حاکمیت قانون و صیانت از حقوق شهروندان و دارای سوابق روشن و مثبتی باشد و بدین موضوع که جهت خدمت به مردم و پاسخگویی به ایشان و نمایندگانشان برگزیده شده واقف باشد.

در ادامه این نامه آمده است شخصی باید شهردار اصفهان باشد که به همه تکالیف قانونی خویش با اولویت‌بندی مناسب عمل نماید و منافع شهروندان را در همه حوزه‌ها مد نظر قرار دهد و به طور مثال میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی شهر را فدای توسعه قطار شهری نکند و بتواند ضمن مدیریت صحیح منابع و مصارف، هزینه‌های اداره شهر را کاهش دهد.

جامعه سازمان نظام مهندسی اصفهان از شورای شهر خواسته تا شهرداری را انتخاب کند تا به دنبال ایجاد شهری باشد که در آن حقوق همه شهروندان توسط مدیریت شهری محترم شمرده ‌شده و احترام به کرامت انسانی شهروندان سرلوحه امور باشد.

در این نامه همچنین از شورای شهر اصفهان خواسته شده است تا آنها شهرداری را انتخاب ککند تا ر کنار برنامه‌ریزی‌های زیربنایی به دنبال جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعت گردشگری باشد و نام اصفهان را در پاسداشت میراث فرهنگی، لکه‌دار نکند و به جای فروش تراکم به دنبال درآمدهای پایدار دیگری نظیر ایجاد فرصت‌های گردشگری برای اداره شهر باشد.

همچنین در ادامه این نامه آمده است شهرداری باید در اصفهان باشد تا وضعیت نه چندان مطلوب ساخت و سازشهری را در تعاملی سازنده با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ساماندهی کند و تعامل با مهندسان شهر اصفهان، چه در راهبرد و چه درعمل، سرلوحه کاری وی باشد.

جامعه سازمان نظام مهندسی اصفهان آورده است: با توجه به اینکه شورا به صورت مشخص، رویکرد فرهنگی و اجتماعی را در مدیریت شهری به عنوان یک راهبرد اساسی مورد تاکید قرارداده است، شهردار باید بتواند با برنامه ریزی مناسب، توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی را در شهر ایجاد نماید(توسعه پایدار فرهنگی، اجتماعی شهر).

در بخش پایانی این نامه آمده است: یکی از شاخصه‌های شهر پایدار، رعایت الزامات زیست محیطی در شهر است و بحران مصرف بالای انرژی و پیامدهای آن باعث ایجاد بحران‌های زیست محیطی و آلودگی محیط زیست و بحران تغییر اقلیم شده است. شهردار باید این موارد را مدیریت و به دنبال توسعه انرژی‌های پاک در شهر و احیای محیط زیست آن باشد. (توسعه پایدار زیست محیطی شهر).

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
شورای شهر به فکر آخرت خود هم باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار