مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، در نشست بررسی طرح‌های میراث فرهنگی روستای ابیانه؛ از تشکیل کمیتۀ استانی سیاست‌گذاری میراث فرهنگی روستای ابیانه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 04 July 2017
به گزارش تابناک : فریدون الهیاری در نشست تخصصی بررسی طرح‌های میراث فرهنگی روستای ابیانه اظهار داشت: روستای ابیانه یکی از شاخص‌ترین روستاهای تاریخی کشور است که سالانه در حدود 300 هزار گردشگر از آن بازدید به عمل می‌آورند، بنابراین لزوم حفظ و حراست از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس آن از  یکسو و تسریع در روند تهیۀ پروندۀ این روستا برای ثبت جهانی آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: با ارتقاء پایگاه استانی حفاظت این روستا به پایگاه ملی، امیدوار هستیم تا بتوانیم چه در حوزه مالی و چه در حوزه پژوهشی با یاری دوستداران میراث فرهنگی این روستا هر چه سریع‌تر مقدمات ثبت جهانی این روستا فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خطاب به رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه گفت: خوشبختانه در ساختار اداری این روستا اعم از شورا و دهیاری جمعی از فرهیختگان فلات مرکزی ایران حضور دارند و همین نکته ما را در حفاظت از میراث فرهنگی این روستا دل گرم می‌سازد.

وی افزود: همگی ما برای حفاظت از میراث فرهنگی ابیانه موظف هستیم تا با بروز خلاقیت، نوعی مدیریت اجتماعی را اجرا کنیم که بر اساس آن تمامی نهادها، ارگان‌‌ها و دوستداران میراث فرهنگی حول یک محور گرد هم آمده و به حفاظت از این روستا ارزشمند تاریخی همت گمارند.

الهیاری اضافه کرد: تشکیل کمیتۀ سیاست‌گذاری حفاظت از میراث فرهنگی امروز و با عضویت نهادها، ارگان‌ها، فرهیختگان و کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی به تصویب رسید تا از این طریق ضمن حفاظت از میراث فرهنگی ابیانه و تسریع در فعالیت‌های میراثی گامی اجرائی به‌سوی ثبت جهانی این روستا تاریخی برداریم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار