مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با آغاز طرح کنترل و نظارت بر فعالیت شبکه حمل و نقل کالا، اسناد ۱۳۷۰ دستگاه کامیون حامل کالای تجاری در قزوین بررسی شد.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 01 July 2017
افشین پیرنون در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: در اجرای طرح گسترده کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی استان قزوین در خرداد ماه سال جاری اسناد حمل و نقل ۱۳۷۰ دستگاه کامیون حامل بار تجاری مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: این طرح به منظور نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان و برخورد با تخلف احتمالی در حوزه حمل و نقل کالا و جلوگیری از فرار غیرقانونی بارهای استان از آغاز سال جاری اجرا شده است.
 
وی بیان کرد: با همکاری پلیس راه استان قزوین و ایجاد گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده ای در بخش حمل و نقل کالا، اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم های نظارتی و گشت های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می شود.

پیرنون گفت: بازرسان راهداری با دقت در عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالای جاده ای استان نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد.

وی بیان کرد: همچنین رانندگان فاقدبارنامه علاوه براعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلف رانندگان حمل ونقل جاده ای ارجاع داده می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: عمده تخلف شرکتهای حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدوربارنامه صوری و استفاده غیرمجاز ازکارت هوشمند سایر رانندگان است.

وی اظهارداشت: در خرداد ماه امسال تعداد ۹۶۱۳ فقره در پایانه کالای قزوین اعلام بار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش را نشان می دهد و همچنین تعداد ۱۰۹۸ بار هم مازاد بوده و توسط رانندگان جذب نشده است.

پیرنون یادآورشد:در راستای طرح کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی  اسناد حمل و نقلی ۱۳۷۰ دستگاه کامیون حامل بار تجاری توسط تیم های گشت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مورد رسیدگی قرار گرفت و تعداد ۱۰۹ کامیون فاقد بارنامه به کمیسیون مربوطه جهت رسیدگی به تخلف رانندگان حمل ونقل جاده ای معرفی شدند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار