ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 08 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

-----------------------

**شمشيربازي رشته‌اي درآمدزا نيست**

-----------------------

به گزارش تابناک اصفهان، كيومث طلوعي گفت: متاسفانه به دليل كمبود نفرات در رشته شمشيربازي اين رشته به هيچ وجه نمي‌تواند درآمدزا باشد.

يك پيشكسوت شمشيربازي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، با بيان اينكه در كل از شرايط شمشيربازي راضي نيست، اظهاركرد: شمشيربازي در اصفهان سابقه 50 ساله دارد و تا كنون هيئت شمشيربازي و مربيان اين رشته در اصفهان قهرمانان زيادي را پرورش داده‌اند. در كل از نظر پرورش قهرمان در شمشيربازي استان اصفهان موفق عمل كرده‌ است، اما متاسفانه مشكلات مالي و بي توجهي مسوولان ورزشي از معضلات اصلي اين رشته در اصفهان است.

وي افزود: با آمدن رييس جديد هيئت اميدواريم شمشيربازي اوضاع بهتري در اصفهان پيدا كند. متاسفانه اداره ورزش و جوانان توجه چنداني به مطالبات هيئت شمشيربازي ندارد. در جهان ورزش برخي از رشته‌ها مانند فوتبال درآمدزا هستند، اما برخي رشته‌ها مانند شمشيربازي درآمدزا نيستند چرا كه بازيكنان در اين رشته محدود هستند و فقط بايد قهرمان پروري انجام شود كه در نتيجه با وجود اين تعداد محدود درآمد زيادي براي شمشيربازي توليد نمي‌شود.

طلوعي تصريح‌كرد: در سال 93 بيشتر از جيب خود نزديك به 30 ميليون تومان براي اعزام بازيكنان هزينه كرديم كه هنوز هيئت يك ريال هم بابت اين مبلغ به ما پرداخت نكرده است. زماني كه يك شمشيرباز يك سال براي اعزام به مسابقات بين المللي تمرين مي‌كند نمي‌توانيم به او بگوييم كه به دليل نبود بودجه نمي‌توانيم شما را به مسابقات بفرستيم! بنابراين مجبوريم از جيب خود خرج كنيم.

اين پيشكسوت شمشيربازي افزود: در اردوي تيم ملي تنها شروين طلوعي حاضر است و اميد زماني به دليل بيماري نتوانست ملي پوشان را همراهي كند و شايان طلوعي نيز به دليل تحصيل فعلا در اختيار تيم ملي نيست.

وي با بيان اينكه فدراسيون شمشيربازي نيز كار خاصي در جهت پيش‌رفت اين رشته انجام نمي‌دهد، گفت: اگر همين روند پيش رود كم كم همه از بهبود وضعيت شمشيربازي در كل كشور نا اميد مي‌شوند. تيم "سابر" و "اِپه" كه چندان اوضاع خوبي ندارد و رشته "فلوره" نيز دست كمي از دو رشته قبلي ندارد.

-----------------------

**سلطان امسال هم در گیتی پسند نیست!**

-----------------------

با توجه به ماندگار شدن گیتی پسند در لیگ برتر امسال خیلی از تماشاگران خواهان بازگشت علی افضل، سرمربی سابق این تیم به گیتی پسند هستند، با توجه به این شرایط به سراغ افضل رفتیم تا از وی درباره بازگشتش به گیتی پسند بپرسیم.

روی سکوها "سلطان علی افضل” صدایش می کنند، تدارکات تیم و برخی دوستانش "آقا افضل” و عده ای هم همه فن حریف فوتسال می خوانندش! قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و افتخارات دیگر در کارنامه اش کم نیست. برخی می گویند قهرمانی گیتی پسند فقط با افضل ممکن است و او باید بار دیگر به آغوش تیمش بازگردد. پس از جدایی وی از گیتی پسند انگار شانس هم از این تیم جدا شد و خداحافظی افضل با نیمکت این تیم با خداحافظی قرمزپوشان با نتایج قابل قبول همزمان شد.

پس از جدایی اش، شنیده ها حاکی از این بود که صحبت های برخی بازیکنان سبب بروز این مشکلات شده و حالا با توجه به شرایط فعلی عده بسیاری از تماشاگران منتظر بازگشت علی افضل به تیمشان هستند. از همین رو به سراغ افضل رفتیم تا درباره شرایط لیگ برتر و بازگشت به گیتی پسند بپرسیم.

میدان نیوز: آقای افضل اگر موافق باشید صحبتمان را از شرایط لیگ امسال آغاز کنیم، ارزیابیتان از لیگ امسال چیست؟

علی افضل: لیگ برتر فوتسال از نظر رقابت تنگاتنگ تیم‌ها خوب بود و تا اواخر فصل معلوم نبود چه تیمی قهرمان می‌شود، اما از نظر کیفی در سطح بالایی نبود. فوتسال ایران در سه فاز دفاع، حمله و ضد حمله در سطح پایینی قرار دارد و به نوعی ما به عقب بازگشتیم. متاسفانه همه مربیان و بازیکنان به دنبال نتیجه اند و به نوعی بیشتر نتیجه گرا هستند. این موضوع خوب نیست و باعث نابودی و از بین رفتن کارگروهی و عقب ماندگی فوتسال ایران از دنیا می‌شود.با توجه به این مسئله باید تأکید کنم در کل لیگ خوبی را از نظر فنی و کیفی پشت سر نگذاشتیم.

"تا وقتی، تکنیک مهمتر از تاکتیک باشد، وضعمان همین است!”

میدان نیوز: به نظرتان باید چگونه این شرایط را تغییر دهیم و مثل سابق لیگمان را پویا کنیم؟

علی افضل: شاید یکی از راهکار های این مشکل به کارگیری ظرفیت مربیان داخلی است یعنی باید مربیان ما بیشتر کار کنند و با مسائل روز دنیا ارتباط برقرار کنند تا بتوانند کار گروهی و تیمی را ارتقا ببخشند و روی این مسئله تمرکز کنند. متأسفانه مسئله ای که مدتی است برای لیگ ما مشکل آفرین شده است، تکیه بر خلاقیت فردی بازیکنان و توجه به ظرفیت بازیکنان است که این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای لیگ برتر شده است.

تیم ها بیش از اینکه به دنبال کارتیمی و تاکتیک باشند به دنبال بازیکنان شاخص و برتر که خلاقیت فردی و تکنیک داشته باشد، توجه می کنند.

متأسفانه تیم ها از لحاظ بدنسازی عملکرد خوبی ندارند و بازیکنان با بدن های آماده وارد مسابقات نمی شوند، از همین رو است که خیلی از آن ها در طول فصل با مشکل مواجه می شوند و با انواع و اقسام آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه برخی بازیکنان به اندازه کافی استراحت نمی‌کنند و بیش از اندازه بازی می کنند.

وقتی به بدنسازی اصولی که تاثیر بسیاری بر موفقیت هر تیمی دارد توجه نمی شود ما با مشکل مواجه می شویم. اگر ما می‌خواهیم جز بهترین‌های جهان باشیم، باید در راستای برطرف کردن این مشکلات و اصلاح امور پیشگام باشیم.

"عملکرد شاگردان کشاورز با این شرایط خوب بوده است!”

میدان نیوز: به هر حال آوردن اسم شما، تداعی کننده قهرمانی ها و نتایج قابل قبول گیتی پسند در لیگ برتر است، به نظرتان عملکرد این تیم در لیگ امسال چطور بود؟

علی افضل: من تصمیم گرفته ام درباره تیم گیتی پسند صحبت نکنم و اما باید در کل اشاره کنم که عملکرد این تیم در لیگ امسال با توجه به شرایط و مشکلاتی که داشت، نتیجه خوبی بوده است.

"برای بازگشت به گیتی پسند مشکلی ندارم!”

میدان نیوز: این یعنی اینکه برای قبول کردن پست سرمربی گری این تیم مشکلی دارید؟

علی افضل: نه. اگر شرایط این تیم برای همکاری خوب باشد، من مشکلی برای هدایت این تیم ندارم.

"رفتن کشاورز کاری به چراغ سبزم برای بازگشت به گیتی پسند ندارد!”

میدان نیوز: این آمادگی برای هدایت گیتی پسند چقدر به رفتن محمد کشاورز از این تیم ربط دارد؟

علی افضل: کاری به آقای کشاورز ندارد! بالأخره هر مربی سلایق خاص خودش را دارد و برای حفظ هم بستگی تیم می تواند با یک سری بازیکن کار کند. این سلایق خاص سبب می شود که مربی یک سری بازیکن را بخواهد و تعدادی را نیز رد کند! همه این خواستن ها و نخواستن ها هم به تاکتیک تیم مربوط می شود و از همین رو بازیکنانی در تیم می مانند که بتوانند در راستای حفظ این همبستگی فعال باشند.

با توجه به شرایط فعلی گیتی پسند که آقای کاویانی از این تیم رفته است باید ببینیم که چه می شود و خدا چه می خواهد!

میدان نیوز: تاکنون از تیم دیگری هم پیشنهاد داشتید؟

علی افضل: چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری دارم که یکی از این تیم‌ها "مس سنگون” تبریز است. برنامه‌هایم را به این چند باشگاه ارائه داده‌ام، اما هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

چند ساعت پس از انتشار این مصاحبه، از تبریز خبر رسید وی با باشگاه مس سونگون قراردادی را ثبت کرده و این به معنای این است که سلطان امسال هم در گیتی پسند نیست!

-----------------------

**یک اصفهانی دیگر تیم ملی را ترک کرد/ خداحافظی موقت برای چه؟**

-----------------------

قاسم حدادی فر، بازیکن توانمند ذوب آهن از حضور در تیم ملی کناره گیری کرد و از کی روش و یارانش به صورت موقت خداحافظی کرد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از میدان نیوز، قاسم حدادی فر، ملی پوش اصفهانی تیم ذوب آهن که یکی از بازیکنان موثر این تیم در طول مسابقات این فصل به حساب می آمد و عملکرد مناسبی هم از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت، با انتشار نامه ای از تیم ملی فوتبال خداحافظی کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

«با سلام خدمت ملت شریف و بزرگ ایران

پوشیدن پیراهن تیمی که پرچم سه رنگ و زیبای کشورمان بر آن نقش بسته است در هر میدانی، افتخاری بس بزرگ است که لذت آن در قالب کلمات وصف ناشدنی است.

این حقیر در طی دوران فوتبال خود در حدود ۵ سال تجربه همراهی تیم ملی بزرگسالان ایران در میادین مختلف را داشتم و این اتفاق بی تردید بزرگترین رخداد زندگی ورزشی من بوده و خواهد بود که تا ابد به آن خواهم بالید.

خوشبختانه با وجود اینکه در آخرین اردوی تیم ملی کشورمان توسط سرمربی محترم تیم ملی به اردو فراخوانده شدم اما علیرغم میل باطنی و با در نظر گرفتن جمیع شرایط تصمیم گرفتم در پی صحبت با سرمربی محترم تیم ملی از طریق مترجم ایشان،‌ آقای آرین قاسمی و جلب رضایت کی روش، از حضور در اردوی تیم ملی در این مقطع عذرخواهی کنم. سرمربی محترم تیم ملی ایران با شنیدن دلایل اینجانب و با برخوردی کاملاً‌ حرفه ای و پذیرش دلایل بنده از من خواست در این مقطع به استراحت بپردازم که در همین جا لازم می دانم از این مربی فرهیخته و بزرگ به خاطر درک شرایط بنده و همراهی هایش، تشکر نمایم.

به امید ایرانی سربلند در همه میادین و به امید درخشش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه»

با وجود این مسئله سعی در برقراری تماس با حدادی فر داشتیم تا از وی درباره دلیل عدم حضور در تیم ملی بپرسیم اما وی انگار قصد ندارد تلفن هیچ خبرنگاری که در این باره سوال دارد را پاسخ دهد.

با توجه به صحبت های حدادی فر مبنی بر ارائه توضیحاتی به کی روش، به نظر می رسد این خداحافظی بوی قهر و جنجال نمی دهد و دلیلی غیر از کی روش سبب شده تا وی از تیم ملی خداحافظی کند.

مدیر رسانه ای تیم ذوب درباره این خداحافظی تاکید کرد: خداحافظی قاسم حدادی فر از تیم ملی دائمی نیست و وی به صورت موقت از تیم ملی خداحافظی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :