در پی یک گزارش خبری صورت گرفت
جهانبین قبل از ورود می گفت ، می دانم که وضعیت محرومیت در این خانواده حتما فراتر از چیزی است که در رسانه ها منعکس شده است و مصمم به اقدامی به تمام معنا جهادی ، بود.
کد خبر: ۴۵۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 30 June 2017
دو روز پیش خبری در سایت تابناک منتشر شد که پیگیر خبری بود که در هفته گذشته در سایت های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد ،منتشر شده بود .(اینجا ) در این خبر وضعیت خانواده ای منعکس شده بود که در منطقه ای دورافتاده در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کردند. خانواده ای که پدر و نان آور خانواده را بر اثر سکته قلبی حدود 9 ماه پیش از دست داده بود و در حال حاضر ، مادری تنها ، با بدترین شرایط ممکن 7 فرزند خردسال خود را بزرگ می کرد.
پس از درج خبر ، جمعیت هلال احمر تنها دستگاهی بود که به فوریت و اقدامی جهادی از بالاترین مقامات خود به صورت لحظه ای و تلفنی پیگیر اقدامات برای بررسی وضعیت خانواده مذکور بود.طی تماس تلفنی سخنگو و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور دکتر سید حمید جمال الدینی با مدیرعامل و معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد ازطرف دکتر ضیائی ریس جمعیت هلال احمر کشور ماموریت داد تا طی اقدامی جهادی این موضوع را پیگیری نمایند. با توجه به اینکه محور این اقدام درج گزارش در سایت خبری تحلیلی تابناک بود ، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان طی تماس با مدیر مسئول تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هماهنگی های لازم برای کسب اطلاعات و یک اقدام موثر را انجام داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امان الله جهانبین ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم بنابر اقدامات و پیگیری های ملی در این خصوص به همراه گروهی از معاونین خود ، ایمان شکیب خواه(معاون آموزش و پژوهش) ، مهدی نویدی (معاون امداد و نجات) ، ابو الفتح ، بهنامیان ( معاون داوطلبان) ، در اقدامی جهادی راس ساعت 2:30 دقیقه بعد از ظهر پنج شنبه سفر بیش از 250 کیلومتری را برای رسیدن به منطقه مذکور آغاز و با حضور در جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه و همراه شدن عادل رهبریان ، رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان ،  با گروه ، به مقصد روستای آب موه راهی می شوند.
 
در طول مسیر دکتر سید حمید جمال الدینی ، سخنگو و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور چندین بار تماس گرفته و در جریان وضعیت مسیر و اقدامات قرار می گرفت . پس از طی مسیری حدود 50 کیلومتر از مرکز کهگیلویه تا روستای مورد نظر که بخشی از مسیر دارای جاده های پر پیچ و خم و خطرناک بود ، وارد روستای متروکه ای که به واقع شاخصه های یک روستا را هم نداشت ، رسیدند.
وقتی گروه وارد روستا شد ، از وضعیت موجود خانواده بسیار متاثر شدند چرا که حداقل های یک زندگی را در آنجا مشاهده نکردند! دختر بزرگ خانواده که حدود 6 یا 7 سال داشت ، در حال خواندن لالایی برای خواهر کوچکتر که 4 ماهه پدرش را از دست داده بود و در گهواره قرار داشت ، بود .
 
دختر کوچک با دیدن افراد گروه سلام کرد و تعارف به ورود به کلبه کوچک خود و برادران و مادرشان کرد! وقتی سراغ مادرش را گرفتیم ، گفت ، مادرم چوپانی گوسفندان را می کند! (دارایی آن ها حدود 10 بز و بزغاله بود) مادر هم که با تنها ماندنش با فوت همسر ، هم مادر بود و هم پدر! گوسفندان را در اطراف خانه به چرا می برد و با یک چشم چوپانی گوسفندان را انجام می داد و با یک چشم مواظب خانه و فرزندان خود!
مادر سریع خود را به خانه رساند و ضمن خوش آمد گویی ، به وقایع و اتفاقات این حدود 9 ماهه که از مریضی و فوت همسرش تاکنون برایشان رخ داده بود ، توضیحاتی داد که باعث تاثر شدید افراد گروه شد.
جهانبین در تمام لحظات سعی می کرد مو به مو مسائل را بررسی و همزمان معاون آموزش و پژوهش یادداشت برداری می کرد چرا که جهانبین قبل از ورود می گفت ، می دانم که وضعیت محرومیت در این خانواده حتما فراتر از چیزی است که در رسانه ها منعکس شده است و مصمم به اقدامی به تمام معنا جهادی ، بود.
 
در خلال توضیحات این مادر جوان و مصمم برای تغییر وضعیت خانواده ، نکته ای جالب توجه بود و آن هم عشق و علاقه ی عجیب پدر خانواده به فرزند بود و شاید دلیل آن هم تنها پسر خانواده بودن خود در میان هفت خواهرش بوده باشد.
پس از صحبت ها و بررسی وضعیت خانواده ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، خطاب به این مادر مهربان ، گفت : من ماموریت ویژه از طرف بالاترین مقام خود دارم که نیازها و درخواست های شما را انعکاس دهم ، حال آنچه در این خصوص لازم است بگویید تا من بدون از کم و کاست به مقامات بالا گزارش دهم. مادر خانواده گفت : الان دو فزند بزرگ من که جای پدر این فرزندان دارند مرا در انجام کارها همراهی می کنند برای تعیین وضعیت ادامه تحصیل به شهر رفته اند ، اگر امکانش هست برای من خانه ای کوچک در شهر سوق مهیا کنید بلکه بتوانم به آینده فرندانم امیدوار باشم.
 
 پیگیری از تهران ، اقدام در نقطه ای فراتر از محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد/ تاثر شدید اما اقدام جهادی جمعیت هلال احمر + تصویر
 
جهانبین هم قول داد این موضوع را در سریعترین زمان ممکن انعکاس و نتیجه را به این خانواده گزارش دهد. در انتهای دیدار هم مسئولین هلال احمر با اهداء مقادیر قابل توجهی از ملزومات اولیه که بیشتر شامل خوراک و برخی وسایل خانه بود از وی و فرزندان که به شدت هم در حال جنب و جوش و بازی بودند ، خداحافظی کردند و برای ادامه پیگیری ها راه بازگشت را در پیش گرفتند.
 
 پیگیری از تهران ، اقدام در نقطه ای فراتر از محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد/ تاثر شدید اما اقدام جهادی جمعیت هلال احمر + تصاویر
 
پیگیری ها همچنان ادامه دارد
تنها لحظاتی پس از خداحافظی ، جهانبین با دکتر جمال الدینی تماس گرفت و وضعیت را مو به مو گزارش کرد و از مهمترین خواسته مادر خانواده که تامین مسکن بود ، برای سخنگو و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور توضیحاتی ارائه داد. دکتر جمال الدینی هم با برآورد هزینه ها از طریق گزارشات تلفنی ، از مدیر عامل این جمعیت در استان خواست اقدامات را در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.
جهانبین هم در همان لحظات در شهر سوق پیاده شده و اقدام به پیگیری و اقدام برای بررسی هزینه ها جهت تهیه مسکن و انتقال این خانواده زجر کشیده به شهر سوق نمود که خوشبختانه با اطلاع بنگاه دار از وضعیت ، وی هم قول داد تا بهترین خانه ممکن را با کمترین قیمت پیدا و به مسئولین هلال احمر گزارش دهد.
بنا بر این گزارش ، از مجموع اقدامات انجام شده ، می توان گفت ، مشکل این خانواده تا زمان شروع شدن سال تحصیلی ، مرتفع خواهد شد که در این صورت باید یک دست مریزاد و خسته نباشید به مسئولین جمعیت هلال احمر از کشور تا استان و شهرستان ، گفت و از همه مهمتر هم باید از خبرنگارانی که از روز اول اقدام به تهیه گزارش و سایت هایی که با درک اورژانسی بودن وضعیت این خانواده ، اقدام به تهیه خبر و گزارش و اطلاع رسانی دقیق به مسئولین نمودند، خدا قوت گفت. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
خدا خيرشان دهد.
مهرزاد پریوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
سلام وخسته نباشید به جمعیت هلال احمر استان کهگلویه و بویراحمد و خسته نباشید ویژه به مدیر جوان و شجاع هلال احمر کهگلویه آقای رهبریان ، الحق انصاف ، گروه مدیریتی دکتر جهانبنین از معاونین تا مدیران شعب هم کاردان و زحمت کش هست ، یه خسته نباشید هم به اقای جمال الدینی با این هم مشغولیات کاری بروز و انالاین هستن تمام اخبار و حوادث را پیگیری میکنند
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
درود بر شما
از تمام کسانی که در این حرکت خیر نقش داشتند تشکر میکنم.

خصوصا

خبرنگارا عصر زاگرس- آقای خلیل مهرجو
خبرنگار کهگیلویه -آقای مجید آذربارگون
خبرناگر خبرگزاری فارس-خانم سعادتی
آقای برومند رئیس کمیته امداد سوق
آقای دکتر جهانبین و آقای رهبریان
آقای دیدگاه و آقای راستین
و تمامی عزیزانی که در کمک به این خانواده احساس مسئولیت کردند.

لطفا لطفا کمک کنید تا این خانواده از ان روستا مهاجرت کنند.

همه ی مسئولین باید این را وظیف خود بدانند
ما مردم هم دعا گوی شما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
متاسفانه از زمان انتشار خبر تا پیگیری تابناک و حضور مسئولین هیچ خبری از کمیته امداد نبود و من نشنیدم حتی یک موضع هم بگیرند و این برام خیلی عجیب بود
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
درود بر همه هلال احمری ها.... اگر کمکی هم صورت نگیرد همین که این بچه ها اینقدر شاد و خوشحال اند کفایت میکند. بالاخص بازی کردن این دوست هلال احمری با بچه های خانواده... این میتواند اوج لذت و شادی را به این بچه ها انتقال دهد... خدا خیرتان دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار