تابناک: با آغاز فصل گرما، بازار استقبال از استخرها داغ شد و در حالی گروه های سنی مختلف مردم به سمت استخرهای آبی رفتند که سالهاست سلامتی آب این استخرها مورد شک و شبهه قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 29 June 2017
تابناک اصفهان: شنا یکی از سه ورزش موکد اسلام است و یادگیری وتعلیم آن یکی از اصول اساسی برای هر فرد است و باتوجه به اینکه استخرها یکی از مراکزی است که در تابستان سیل عظیمی از مردم به سمت آن می روند بنابراین سلامتی و بهداشتی بودن آن یکی از ضروریات است.
 
اینکه در فضای خشکسالی اصفهان ، آب استخرها به چه نحوی تامین می شود و آب موجود در استخرها در چه فاصله زمانی عوض می‌شود و آیا تنها با کلرزنی است یا استفاده از روش چرخشی آب یا غیره اما آنچه قابل توجه است شیوع بیماریهای پوستی به وسیله استخرها است که متخصصین پوست هیچ گاه آن را انکار نکرده اند.

ورود حجم عظیمی از مردم به استخر آب از یک سو و از سوی دیگه مسئله بهداشتی و سلامتی کامل آب به روش کلرزنی نقش پر اهمیتی بر سلامتی پوست دارد.

نظارت بر بهداشت و سلامتی استخرها بر عهده مرکز بهداشت استان اصفهان است و کار این مرکز را دو چندان کرده است و این در حالی که هیچگاه معاونت بهداشتی اصفهان آماری از نظارت ها و همچنین برخورد با استخرهای غیر بهداشتی ارائه نکرده است و آن را رسانه ای نکرده است.

آنچه قابل توجه است اینکه استخرها در این فضای بحران و تنش آبی نباید از آب آشامیدنی برای پر کردن استخر استفاده کنند اما اینکه این آب از کجا تامین می شود وچطور پاک سازی و محلی امن برای آب تنی مردم است مسئله ای قابل تامل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار