تابناک: اصفهان که از قدیم الایام با بافت فرش دستباف توانست بازار داخلی و خارجی را از آن خود کند امروز دیگر این بازار را ندارد.
کد خبر: ۴۴۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 25 June 2017
تابناک اصفهان: متاسفانه فرش دستباف ایران و اصفهان جایگاه خود را در بازارهای جهانی از دست داده است.
 
 افت کیفیت فرش دستباف ایرانی سبب شده که رقبای تجاری فرش ایرانی در خارج از کشور جای فرش دستباف را پر کند و همین موضوع سبب عدم استقبال بازارهای جهانی از فرش دستباف اصفهان و ایران شده است.گرانی مواد اولیه دلیل اصلی کاهش صادرات فرش دستباف اصفهان است.
 
دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه صادرات فرش دستباف اصفهان نسبت به سال‌های گذشته با افت بسیار شدیدی روبه‌رو است، گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش صادرات فرش دستباف گرانی مواد اولیه بوده که کیفیت و بافت را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه اکنون صادرات فرش دستباف اصفهان نسبت به سال‌های گذشته با افت بسیار شدیدی روبه‌رو است، افزود: یکی از دلایل اصلی کاهش صادرات فرش دستباف گرانی مواد اولیه بوده که کیفیت و بافت فرش را تحت تاثیر قرار داده است و این مهم سبب گران تمام شدن قیمت نهایی فرش می‌شود.
 
دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به راهکار ارزان‌شدن قیمت مواد اولیه فرش دستباف گفت: ما برای کاهش هزینه تمام شده فرش دستباف پیشنهاد دادیم که مواد اولیه از خارج از کشور به صورت ورود موقت وارد شود به این معنی که مواد اولیه وارد کشور شده و بعد به صورت فرش دستباف صادر شود اما به دلیل عوارض ناشی از واردات موقت این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت.
 
وی اضافه کرد: ورود موقت مواد اولیه فرش دستباف مانند واردات ابریشم از چین مشکلاتی را نیز به‌همراه دارد به این معنی که بافت فرش دستباف حداقل یکی دو سال طول می‌کشد و هزینه ورود موقت مواد اولیه بسیار بالا می‌رود اما اگر این موضوع متولی داشته باشد، این راهکار قابل پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار