رئیس دادگستری اصفهان مطرح کرد:
تابناک: حکم دیه اسیدپاشی معروف اصفهان صادر شده است و برای آن دو تا سه خانم قرباني می‌توانند دیه خود را بگیرند ولی متاسفانه هنوز فرد شناسایی نشده تا مجازات اصلی صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 22 June 2017
تابناک اصفهان: رييس كل دادگستری استان اصفهان گفت: 166 پرونده تخلف انتخاباتی باز شده است که 102 پرونده در حال رسیدگی و 50 پرونده برائت صادر شده است و در 10 پرونده محکومیت نیز صادر شده همچنین سه نفر از فرمانداران استان اصفهان به دلیل تبلیغات زودهنگام در انتخابات محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده‌اند اما حکم‌های آن‌ها هنوز قطعي نشده است.

 احمد خسروی وفا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 1395 چیزی حدود 683 هزار و 514 پرونده وارده به دادگستری داشته‌ایم که این تعداد شامل پرونده‌هاي وارده به دادسرهای کل استان، محاکم حقوقی، کیفری و انقلاب و همچنین دادگاه‌های تجدیدنظر است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 688 هزار و 843 پرونده مختومه شده است، افزود: پنج هزار و 329 پرونده از آمار پرونده‌های مانده قبل از سال 85 کسر شده است، همچنین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در کل استان 10 روز كاهش پیدا کرده و از 66 روز به 55 روز رسيده است.

رييس كل دادگستری استان اصفهان به شورای حل اختلاف اشاره کرد و ادامه داد: 204 هزار و 227 پرونده به شوراي حل اختلاف ارجاع داده شده است که 204 هزار و 535 پرونده مختومه شده است و پرونده مختومه حدودا 300 فقره از پرونده های وارد شده بیشتر بوده است.

 34 درصد پرونده‌های وارده با سازش حل شده است

خسروی وفا با اشاره به کسر پرونده‌های مسن یعنی پرونده‌هایی که از زمان تشکیل آن‌ها دو سال کامل گذشته باشد، ادامه داد: از دو هزار و 213 فقره پرونده‌اي كه قبل از خردادماه 94 در دادگستري اصفهان تشكيل شده است حدود هزار پرونده بررسي و از آمار كم شده است. از يك هزار و 463 پرونده‌ دادگاه انقلاب که عمدتا مربوط به مواد مخدر است نيز  يك هزار و 415 پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به آمار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی دادگستری افزود: جرم اول کشور سرقت است و اين جرم در اصفهان رتبه سوم را دارد؛‌ در اصفهان توهین در رتبه اول، جرح عمدی در رتبه دوم و ضربه غیر عمدی در رتبه چهارم جرائم قرار دارد؛ تهدید، تخریب نیز در رتبه‌های بعدی هستند. نگهداری مواد در استان در رتبه دوازدهم قرار دارد در حالي كه در كشور اين جرم در رتبه نهم قرار دارد. هم‌چنین استعمال مواد مخدر رتبه 15 در کشور را دارا است این در حالی است که استان اصفهان استعمال دخانیات 20 جرم اول قرار ندارد.

رييس كل دادگستری استان اصفهان به موضوع کلاهبرداری اشاره کرد و افزود: کلاهبرداری در استان اصفهان در رتبه نهم است در حالي که این جرم در کشور در رتبه هشت است. طلاق توافقی در اصفهان در رتبه نهم پرونده‌هاي حقوقی است. طلاق به درخواست زوجه در کشور رتبه 12 و در اصفهان رتبه 14 را دارد؛ همچنین چک برگشتی در اصفهان رتبه چهار و در کشور در رتبه ششم است.

خسروی وفا به سامانه ثنا اشاره کرد و گفت: از زمان ثبت نام در اين سامانه تا زماني كه شماره فرد ثبت‌نام كرده تغيير نكند تمام شكايات و دادخواست‌ها از طريق پيامك ارسال مي‌شود. در حال حاضر 223 هزار و 832 نفر در اين سامانه ثبت نام کرده‌اند و 412 هزار ابلاغ الکترونیکی انجام شده است.

وی از خلع ید شش میلیون و 510 هزار مترمربع از اراضی ملی خبر داد و گفت: در جلساتی با اعضاي اتاق بازرگانی اصفهان مقرر شد تا حمایت قضایی از سرمایه گذاری در اصفهان صورت بگیرد و 23 پرونده مهم به خصوص برخی پرونده‌های کارخانه‌های بزرگ در این طرح مطرح و از بیکاری 10 هزار نفر جلوگیری شد.

رييس كل دادگستری استان اصفهان به برخی از احکام مهم اشاره کرد و افزود: دستگیری باند صحنه سازی تصادف و اخذ دیه به دروغ، دستگیری باند سقط جنین، دستگیری دو نفر از کارمندان جهادکشاورزی کاشان به جرم تبانی و تشکیل پرونده مهم پولشویی و کلاهبرداری از مهم‌ترين پرونده‌هاي قضايي استان بوده است، هم‌چنين حكم سرقت مسلحانه چهار نفره از پست بانک، چند طلافروشی، بانک مسکن سپاهان شهر و آدم ربایی نيز صادر شده است که از این گروه چهار نفره سه نفر محارب شناخته شده‌اند و حکم اعدام آن‌ها صادر و پس از ماه رمضان اجرایی می‌شود.

خسروی وفا تاکید کرد: 166 پرونده تخلف انتخاباتی باز شده است که 102 پرونده در حال رسیدگی و 50 پرونده برائت صادر شده است و در 10 پرونده محکومیت نیز صادر شده، همچنین سه فرماندار به جرم تخلفات انتخاباتی محکوم شده‌اند اما محکومیت تصدی و حبس هنوز قطعی نیست.

وی تصریح کرد: دو مجتمع قضایی دیگر در سال جاری به مجتمع‌های قضایی اضافه خواهد شد که یکی متعلق به امور تجاری و بازرگانی و دیگری مجتمع شهدای هفتم تیر است. همچنین دفاتر پیشخوان قضایی راه اندازی خواهد شد.

رييس کل دادگستری استان اصفهان به بحث پرونده شهرداری سابق اصفهان اشاره کرد و گفت: این پرونده در حال ارسال به دادگاه است و احتمالا تا دو ماه دیگر به دادگاه می‌رود. در مورد پرونده کاشی نیلو دو نفر بازداشت هستند و بازداشت آنها ادامه خواهد داشت.

خسروی وفا به دیه اسیدپاشی معروف اصفهان اشاره و اظهار کرد: حکم دیه اسیدپاشی معروف اصفهان صادر شده است و برای آن دو تا سه خانم قرباني می‌توانند دیه خود را بگیرند ولی متاسفانه هنوز فرد شناسایی نشده تا مجازات اصلی صورت بگیرد.
منبع: ایسنا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار