تابناک: امروز شاهد ساخت ساختمان‌های اداری، مسکونی و غیره در اصفهان هستیم که کمترین استانداردها را دارد به طوری که نه از مصالح کیفی در ساخت آن استفاده شده و نه استانداردهای فنی و مهندسی یک ساختمان را دارا است.
کد خبر: ۴۴۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 19 June 2017
تابناک اصفهان:  با وجودی که در ساختمان سازی اشخاص حقیقی ارگان‌های زیادی به وسط می آیند که تا مجوز از آنها دریافت نشود، اجازه ساخت نمی دهند چون ایمنی ساختمان و فراهم کردن ایمنی افرادی ساکن در آن ساختمان بسیار مهم است اما جالب اینکه اگر یک ارگان یا نهادی طرح ساختمان سازی داشته باشد به راحتی تمام متولیان امر مجوز ساخت می دهند و کار به شرکت های پیمانی متعدد سپرده می شود و ساختمان های غیر استاندارد یکی پس از دیگری قد علم می کند.
 
از ساخت مساکن مهر گرفته تا مساکنی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و حاشیه شهر اصفهان ساخته می شود .
 
از ساخت مجتمع مطبوعاتی غیر استاندار برای اهالی رسانه گرفته تا هر نهاد و سازمانی که اقدام به ایجاد خانه‌های سازمانی می کنند.
 
ساختمان‌های بلندمرتبه که وجود آسانسور در آنها الزامی است و با وجودی اینکه در اصفهان اداره کل استاندارد در راس همه امور قرار دارد و کیفیت هر نوع وسیله که غیر استاندارد باشد باید پاسخگو باشد از تولید مصالح بی کیفیت تا اسانسورهای درجه ۳ که در ساختمان های دولتی که با شخص طرف نیستند بلکه با یک نهاد دولتی مواجهند، به کار می برند، باید پاسخ دهد و در مرحله بعد نظام مهندسی که مجوز ساخت این نوع ساختمان‌های غیر استاندارد را می دهد تا اتحادیه هایی که ادعای بازرسی را دارند .
 
اصفهان هر لحظه باید شاهد حوادثی باشد که به خاطر به کار رفتن آسانسورهای درجه ۳ در ساختمان های سازمانی مثل مجتمع مطبوعاتی و مساکن مهر باشد و از حوادثی که به زودی به بحران مبدل می شود پیشگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار