تابناک: نماینده مردم شهرستان های فریدن،فریدونشهر،‌چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گفته گروهی از اسکی بازان فرانسه که در سال گذشته به این منطقه عزیمت کرده بودند فریدونشهر را آلپ ایران نامیدند و این در حالی است که پیست این شهرستان از بهترین پیست های کشور جهت اسکی وحشی است.
کد خبر: ۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ 12 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، محمد علی اسفنانی در همایش سراسری کوهنوردان با حضور مسئولان و کوهنوردان در محل سالن پیست اسکی اظهار داشت: این منطقه در برخی عرصه‌ها نه تنها در کشور بلکه در جهان منحصر به فرد است که می‌توان به جاذبه های طبیعی، استقرار ۵۰ هکتار از جنگل های انبوه زاگرس در این شهرستان و همچنین بلندترین و پیست‌ترین ارتفاع اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، ‌چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی از پیست اسکی فریدونشهر به عنوان فنی ترین پیست یاد کرد و افزود: براساس گفته گروهی از اسکی بازان فرانسه که در سال گذشته به این منطقه عزیمت کرده بودند فریدونشهر را آلپ ایران نامیدند و این در حالی است که پیست این شهرستان از بهترین پیست های کشور جهت اسکی وحشی است.

محمدسلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حاشیه افتتاحیه برنامه صعود سراسری شاهانکوه اظهار داشت: در شهرستان فریدونشهر دنیای کوچکی از اقوام گرج، ترک، لر، فارس و ارمنی جمع شده که با یکدلی و صفا زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس فریدونشهری های گرج زبان بی سیم چی های متبحری بودند که با تسلط بر زبان گرجی موفق تر از بقیه بودند چرا که زبانشان را تنها خودشان می فهمیدند.

وی ادامه داد: گردهمایی کوهنوردان سراسر کشور در فریدونشهر امر بسیار مهم و ارزشمند است
که می تواند موجب همکاری و همدلی بیشتر کوهنوردان شود و امید است که گردهمایی ها در روزهای آینده و سالیان سال ادامه دار باشد.

گفتنی است؛ تجلیل از پیشکستوتان عرصه کوهنوردی، روسای اسبق هیات کوهنوردی شهرستان فریدونشهر و همچنین قهرمانان این رشته ورزشی از دیگر حاشیه های این گردهمایی بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار